Fiatal, szemüveges, alkalmi üzletember ül a notebookja előtt, fejét a munkáján töprengve tartja. Előtte irodai felszerelés és egy másik számítógép áll.

Asztalra csapnak a magyar dolgozók: ez ma már alap a munkahelyeken, nem engednek belőle

2024. június 25. 13:26

Az irodával és az irodai munkavégzéssel kapcsolatos elvárások gyökeresen megváltoztak az elmúlt években, számos iparágban ma már megkerülhetetlen a home office, a vállalatok jelentős része mégsem mondhat le a bejárásról. Az irodaházak üzemeltetői és kezelői együttesen ugyanakkor sokat tehetnek annak érdekében, hogy a bérlők munkavállalói számára vonzóbbá tegyék az irodát és hatékonyabbá a munkavégzést.

Nem csak a vállalatok home office szabályozásaiban megkerülhetetlen a rugalmasság, hanem az irodaházakban is. A távmunka, a hibrid munkavégzés terjedésével váltakoznak az olyan napok a vállalatok életében, amikor csupán egy-két kolléga dolgozik az irodából, máskor pedig közel a teljes kollektívának helyet kell biztosítani.

Az összes munkavállaló kényelmes elhelyezése és akár változó méretű helyiségek kialakítása ma már könnyedén megoldható például mozgatható válaszfalakkal, de az irodai tereket gazdaságosan hűteni-fűteni, szellőztetni, világítani komoly üzemeltetési feladat. A bérlők egy része a változásokra reagálva már lemondott a saját tárgyalóról és közösen használ irodatereket a nagyobb létszámú rendezvények, megbeszélések lebonyolítására.

Az üzemeltetési terület számára a jövőben is kiemelt feladat marad a digitális technológiákkal és automatizálással ellátott irodai funkciók igények szerinti rugalmas biztosítása, kiegészítve a felhasználó által elvárt szintű adatszolgáltatással. A tulajdonosok és bérlők számára is egyre fontosabb, hogy pontos közműfogyasztási adatokkal tudják bizonyítani: ingatlanjaik megfelelnek az egyre szigorodó energetikai szabályozásoknak, ezzel eleget téve a tanúsító szervezetek elvárásainak éppúgy, mint a munkavállalók igényeinek

– mondta el hozzá Flück Róbert, az ICON Real Estate Management facility management igazgatója.

Az ma már szinte közhelynek számít, hogy az ideális iroda legyen tömegközlekedéssel és saját járművel is könnyen megközelíthető, a kialakítása alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, a hatékony munkavégzés követelményeihez. A munkavállalóknak a szünetekben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenniük a különféle szolgáltatások, pl. éttermek, kávézók, bolt, posta, gyógyszertár, ruhatisztító eléréséhez. Az is vonzóvá tehet egy munkahelyet, ha a közelben van konditerem vagy szépségszalon.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A bérlők egyre nagyobb hányada ismeri fel, hogy az iroda mára a toborzás, a HR fontos eszköze lett. Különösen a Z generációs munkavállalók igénylik, hogy az iroda ne csupán a munkavégzés helye legyen, hanem élményt is adjon, legyen egyszerűen megközelíthető, és kínáljon az irodaház vagy a lokáció kényelmi szolgáltatásokat – összegezte tapasztalatait Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management property management területért felelős szenior igazgatója.

Változó, hogy a vállalatok milyen megoldásokkal próbálnak élményeket kínálni jól teljesítő dolgozóiknak az értük folyó, egyre élesebb versenyben. A cég tapasztalatai szerint a gyümölcsnap vagy a játékszoba kialakítása viszont nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ugyanakkor azt például kifejezetten jól fogadják a munkavállalók, ha az irodák elkülönített részén, akár a recepció mellett biztosítanak számukra automatizált, küldemények, ételszállítmányok fogadására alkalmas rekeszes csomagátvételi pontokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
vezetoi-coaching  |  2025.06.02 11:53
Angyal János (@János Angyal) IT-s tízparancsolata a Linkedin-ről. Nem ő, én nevezem így, nincs is kő...
laskainelli  |  2025.06.02 11:02
Gyakran megesik, hogy annyira sok a lehetőség, hogy végül egyiket sem választjuk, lefagyunk. Vagy ép...
kovacstunde  |  2025.05.24 08:00
Tanácsadóként a harmadik nagy gazdasági válságidőszakot élem meg. Mindegyiknek más volt a kiindulópo...
hrdoktor  |  2025.05.23 11:42
Olyan dolgok miatt is fájhat a fejünk, amikre elsőre nem is gondolnánk. De vajon mik ezek és hogyan...
perfekt  |  2025.05.19 12:13
Az év végi zárás a vállalkozások számára nem csupán adminisztratív feladat, hanem a pénzügyi átlátha...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 2. hétfő
Kármen, Anita
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?