A magyar nyelv és irodalom írásbeli vizsgáival kezdődik jövő hétfőn az érettségi.

Mint a gomba, úgy nőnek ki a földből itthon az akkugyárak, de a munkaerőpiaci hatásokról sokkal kevesebb szó esik. Mit gondolnak a hazai szakértők erről a szegmensről?
Az elmúlt hónapokban több száz ukrán ment át akkumulátorgyárakba dolgozni Nyugat-Magyarországon. Csak Debrecenbe a tervezett új gyár 9000 új munkaerőt igényel. Jelenleg is több nagyobb akkugyár működik már hazánkban, de továbbiak építését is tervezik. Milyen változást hozhat ez a hazai munkaerőpiacon? Erről kérdezte a HelloVidék a hazai munkaerőpiaci szakembereket.
A lapnak Berta Péter, a WHC Csoport ügyvezetője azt mondta: szerinte az akkumulátorgyárak működését, illetve az ahhoz kapcsolódó beruházásoknak a magyar munkaerőpiacra és gazdaságra kifejtett hatását több szempontból kell értékelni.
Talán még fontosabb szempont, ezeknek az akkugyáraknak a magyar autóiparra gyakorolt hatása. A magyar autóiparban közel 200 ezer magyar munkavállaló dolgozik. Egy olyan iparágban, amely nem kizárólag alkatrészek összeszereléséről, hanem fejlesztésekről, tesztelésekről, programozásról, magas hozzáadott értékű mérnöki munkáról is szól. Ez az iparág Magyarország gazdaságának a motorja és az akkugyárak megjelenése, a fejlesztések azt a célt szolgálják, hogy az éppen átalakulóban lévő autóipar továbbra is Magyarország motorja legyen és ezáltal megmaradjanak az értékes magyar munkahelyek, épüljenek a fejlesztési központok és az elektromos autózás részben itt, Magyarországon fejlődjön tovább
- fogalmazott Berta Péter.
Ha kíváncsi vagy, hogy vélekednek a szakemberek az akkumulátorgyárakról, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét IDE KATTINTVA!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


