Pénzcentrum • 2011. február 20. 11:02
A Regus globális felmérése feltárta azt a hét fő problémát, amely a legnagyobb stresszt okozza a munkahelyre történő utazás során, megnehezítve ezzel a hatékony munkavégzést. A 10 000 fő részvételével készített globális felmérés szerint, a rosszul vagy veszélyesen vezető sofőrök jelentik a legnagyobb veszélyforrást. Ezen felül jelentős stressz tényező még a többi utazó agresszív fellépése és a hangos mobiltelefonálás is.
Világszerte a munkavállalók átlagosan 29 perc alatt érnek be a munkahelyükre, noha a dolgozók 23%-a akár több mint 3/4 órát is utazik. Az erre fordított idő azonban nem jelent akkora problémát, mint maga az utazási élmény. A rugalmas munkahelyi megoldásokat kínáló Regus vállalat felmérésében a résztvevőknek meg kellett nevezniük azokat a fő tényezőket, amelyek a leginkább zavarják őket a munkába járás során.
Szavazz Te is!
A válaszadók fő problémaként,
összesen 52%-ban, a rosszul vagy veszélyesen vezető autósokat jelölték
meg. A tömegközlekedésben előforduló késések és fennakadások az emberek
40%-ának életét nehezítik meg, miközben 34% panaszkodott a többi autós
agresszív viselkedésére.
Negyedik helyre került a légszennyezettség és a járművek túlfűtése 24%-kal, majd ezt követik 19%-kal azok az utasok, akik hangosan beszélgetnek a mobiltelefonjukon. Ritkábban fordul elő, de szintén problémát jelenthet, ha a közlekedési társaságok nem informálják időben az utasokat a forgalomban bekövetkezett változásokról - ezt a válaszadók 18%-a jelölte meg. Végül pedig, az emberek 15%-át frusztrálja utastársaik udvariatlan vagy esetenként sértő viselkedése.
"A felmérésben szereplő helyzetek mindannyiunk számára ismerősek. Az agresszív fellépés és a kockázatos vezetési stílus nem csak kellemetlenséget, hanem valódi veszélyforrást is jelent a sofőrök és a gyalogosok számára egyaránt. Ha munkába menet váratlanul dugóba kerülünk, vagy fél órát állunk a megállóban egy kimaradó buszra várva, máris esélytelen, hogy nyugodtan lássunk munkához. A mobiltelefon hangos használata is állandó probléma: a telefonálók nem is veszik észre, vagy csak egyszerűen nem törődnek azzal, hogy már kora reggel elrontják a velük utazók napját. Az utasok egymással való udvariatlan viselkedése is könnyen el tudja venni a kedvünket a munkától" - értékelte a felmérés eredményét Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"Egy cég sem örül neki, ha alkalmazottai eleve fáradtan, feszülten érkeznek a munkába, mert így kevésbé hatékonyak az aznapi munkavégzésben. A Regus részéről azért is ajánljuk a helytől és időtől független, rugalmas munkavégzést, hogy ügyfeleink elkerülhessék a munkateljesítményre, motivációra és hangulatra negatívan ható stresszt. Ha valaki a reggeli csúcsidőn kívül utazik a munkahelyére, vagy pár perces séta keretében is beér az irodába, könnyedén elkerülheti a felesleges idegeskedést. Az ilyen elégedett, nyugodt munkatársak sokkal eredményesebben tudnak dolgozni" - fűzte hozzá Mark Dixon.