17 °C Budapest

Átértekelődő béren kívüli juttatások: a Sodexo is változtat

Pénzcentrum
2010. június 7. 12:32

2010-ben nagymértékben megváltozott a béren kívüli juttatások piaca egyrészről a kirótt adóteher, másrészről pedig a gazdasági válság eredményeképpen. A juttatások között átrendeződést tapasztalhattunk, egyes elemek népszerűbbek lettek, míg mások kikerültek a cégek javadalmazási rendszeréből. A béren kívüli juttatásokat az adott ország jogi környezete határozza meg, így ez a jelenség egyes országokban különböző mértékű, azonban nemzetközi tendenciának tekinthető. A változó piaci környezetre reagálva a Sodexo mind a 80 országban, ahol jelenleg is működik, új nevet vezet be, és újrapozícionálja a márkát. Az új név: Sodexo Motivációs Rendszerek.

Az új név

2010 a változás éve a Sodexo számára. Az egész üzletágat érintő változást követően a cég is megújul, amely egyaránt érinti a vállalat külső megjelenését és szolgáltatási palettáját. A Sodexo Pass neve a jövőben megváltozik. Az új név Sodexo Motivációs Rendszerek, mely kifejezi a piaci környezet és a vállalat működésében végbemenő változásokat. "Véleményünk szerint az alkalmazottak motivációja kulcsfontosságú a cégek teljesítménye szempontjából. Az új név jobban illeszkedik a szektorunkban végbemenő változásokhoz és közelebb áll cégünk küldetéséhez. Tükrözi jövőbeli terveinket, fejlesztési stratégiánkat. - mondta el Bessenyey Bálint a Sodexo Motivációs Rendszerek divíziójának ügyvezető igazgatója." A Sodexo Csoport továbbra is két tevékenységi körben működik: Helyszíni Szolgáltatások (korábban: Sodexo Étkeztetés és Facilities menedzsment), valamint Motivációs Rendszerek (korábban: Sodexo Pass).

Béren kívüli juttatások helyzete Magyarországon

Az elmúlt egy évben Magyarországon a béren kívüli juttatások tárháza az adóztatás miatt leszűkült. A Sodexo szolgáltatásait olyan irányban kívánja fejleszteni, hogy a motivációs lehetőségek tágabb köréből választhassanak a munkáltatók és a munkavállalók. Jelenleg a béren kívüli juttatások három kategóriába sorolhatók: adómentes, kedvezményes adózású és normál adózású elemek. A Sodexo által elvégzett felmérés szerint ma a legkedveltebb juttatási forma a melegétel utalvány, amelyből az idei évben kétszer nagyobb értékben rendeltek a munkáltatók, mint a tavalyi év azonos időszakában. A 100 fő feletti cégek 44 százaléka cafeteria rendszerben biztosítja alkalmazottai számára a juttatásokat, és az átlag cafeteria keret 242 000 forintban állapítható meg. A cafeteria kereten belül legfőképp a melegétel utalványt választják a dolgozók, melynek maximálisan választható kerete 18 000 forint. Tapasztalataink szerint ügyfeleink jelenleg kettős kihívással néznek szembe: dolgozóik elégedettségének és elkötelezettségének növelése a cég gazdasági teljesítményének maximalizálása mellett. Célunk, hogy a jövőben stratégiai partnerként választ adjunk, valamint megoldásokat nyújtsunk ezen kihívásokra - fogalmazott Bessenyey Bálint.

HR BLOGGER
vezetoi-coaching  |  2025.05.13 11:01
143% not equal 100% Nekem hihetetlen, hogy senki nem reagálja ezt le (egy csomó comment van...). Va...
perfekt  |  2025.05.12 16:54
A Perfekt Ipari Képzési Központ célja, hogy partnereinek mindig szakszerű és jogszabályoknak megfele...
kovacstunde  |  2025.05.10 08:00
Egy elismert kortárs magyar író regényét olvasom. Jól szerkesztett, olvasmányos mű. A történet közép...
hrdoktor  |  2025.05.07 07:13
A térdfájdalomnak több oka is lehet, leggyakrabban térdízületi gyulladás miatt alakul ki. Az elválto...
laskainelli  |  2025.04.19 15:46
Ismerős lehet neked is az az összezavaró érzés, amikor egy döntés előtt állsz, de bárhogy is próbálo...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 15. csütörtök
Zsófia, Szonja
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?