Tavaly év végi felmérések alapján a cégek közel kétharmada dönt úgy idén, hogy a dolgozónak járó cafeteria nettó összegét az új adóteher összegével csökkenti - írja a Napi.
A Hay Group 2009 decemberében végzett felmérése szerint a jogszabályi változások ellenére nem lesz idén radikális változás a hazai cégek cafeteriagyakorlatában, megszüntetésről pedig szinte egy cég sem beszél.
A vállalatok 68,4 százaléka természetesen megszünteti a magasabb adózású juttatási elemeket - így a hideg étkezési utalványt - , a többi elemnél pedig a cégek egyharmad-egyharmad arányban hárítják át, vállalják magukra, vagy osztják meg a magasabb adóterheket az alkalmazottakkal.
A felmérés szerint idén átlagosan 13,5 százalékkal emelik a vállalatok a keretösszeget, azonban a dolgozók csak a 2009-es juttatások 91 százalékát kapják meg, az adóterhek következtében.
A Sodexo tavalyi felmérése szerint a cégeknek mindössze 18 százaléka tervezte idénre, hogy csökkenti a cafeteria mértékét, de hogy a valóságban mi fog történni, majd csak februárban derül ki, hiszen a többség januárban nyilatkoztatja dolgozóit a béren kívüli juttatásokról.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


