Nemcsak hazánkban, hanem más közép-európai országokban is kedvelt juttatási formának számítanak a cafeteria utalványok. A meleg étkezési utalvány mindenhol kedvelt, de a szomszédos országok munkavállalói szívesebben takarékoskodnak a magyaroknál - számol be a Napi Gazdaság.
Magyarországon kívül Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Lengyelországban, Szlovéniában, Horvátországban és Bulgáriában is ismerik és kedvelik a munkavállalók a cafeteria juttatásokat. Ezekben az országokban a cafeteria elemek csupán korlátos összegben - cserébe teljesen adómentesen - adhatóak. Ez jelentős különbség Magyarországhoz képest, mivel itthon csupán az internet utalvány adómentes, nagyjából egy féltucat juttatási fajta külön értékhatárig 25%-os kedvezményes kulccsal adózik, a többi juttatási típus és a kedvezményes kulccsal az értékhatár felett adózó utalványok pedig 97,89%-os adó- és járulékterhet viselnek.
Korábban: Fontos APEH-tájékoztató a gyomorba vágó kérdésről
Magyarországhoz hasonlóan a legtöbb környező országban kedvelt juttatás az étkezési utalvány, de Horvátországban például nincs ilyen cafeteria elem. Ott inkább a helyi utazás költségeit térítik ilyen formában a munkáltatók - áll a Napi számára készített Deloitte felmérésben.
Szintén a horvátoknál valamint a szlovéneknél igen elterjedt a munkavállalók körében, hogy élet- illetve nyugdíjbiztosítási megtakarításokra használják fel a cafeteria keretüket. Más államokban pedig az étkezési jegyek után az egészségbiztosítási megtakarítások a legkedveltebbek.
Hazánkban az étkezési utalványok mellett az üdülési csekk volt a legkeresettebb béren kívüli juttatás. Az üdülési csekkeket nálunk csak a lengyelek választják szívesebben, ott ugyanis az első helyen az üdülési csekk szerepel, az étkezési utalvány csupán a képzeletbeli dobogó második fokára fért fel 2009-ben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


