2 °C Budapest

Durva kampány: már a gyerekeket is elragadják a multik

2009. szeptember 22. 12:02

Szülői szervezetek felháborodásuknak adtak hangot, amiért multinacionális vállatok a gyerekeket használják reklámüzenetek eljuttatásához. Egy országos magazin -amit az iskolákban, ingyenesen terjesztenek- ugyanis tele van hirdetésekkel.

A Primary Times magazin -saját honlapjának tanúsága szerint- egy kiadvány tanároknak, szülőknek és diákoknak -hasznos információkkal, tanulási segédanyagokkal, életmódtanácsokkal. Az ingyenes kiadványt általános iskolákban terjesztik Nagy-Britanniában és Írországban, és lapszámonként több mint 2,3 millió családhoz jut el.


Fotó: primarytimes.net


Brit szülői szervezetek most azzal vádolják a kiadványt, hogy a benne található reklámokkal túlságosan direkt módon, a gyerekeken keresztül éri el a szülőket. Gyakori, hogy egy-egy lapszámhoz több szórólapot is mellékelnek, olyan cégekét, mint például a Tesco vagy a Virgin Media. A kiadvány eddig is tartalmazott olyan hirdetéseket, melyek elfogadhatóak voltak a gyerekek számára -például kiállítás-meghívók, játékbemutatók- azonban a multinacionális vállalatok már sokak szemét szúrják.

John Bangs, az egyik legnagyobb tanári szakszervezet vezetője szerint az olyan óriásvállalatok, mint a Tesco hatalmas anyagi kapacitással rendelkeznek ahhoz, hogy igen komolyan befolyásolják a szülők és a gyerekek vásárlási szokásait. "Az iskoláknak pedig nem lenne szabad belefolyniuk az ilyen ügyletekbe -ez komoly veszélyeket rejt magában." -nyilatkozta.

Steve Edwards, a Primary Times magazin alapítója úgy véli, amíg az oktatási intézmények nem fizetnek a magazin előállításáért és terjesztéséért, megengedhető, hogy reklámokat helyezzenek el benne. A Tesco úgy reagált, hogy a magazinban található hirdetései elsősorban a szülőket és a tanárokat célozzák, nem pedig a gyermekeket.

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.11.20 07:42
Kevesen gondolnak rá, de sajnos a munkahelyi körülmények és tevékenységek is hozzájárulhatnak proszt...
perfekt  |  2024.11.19 15:29
A kormány 2023-ban kiadott rendeletete szerint a mérlegképes könyvelők, adótanácsadók és okleveles a...
laskainelli  |  2024.11.16 11:13
Az önismeret az alapja a fejlődésünknek és a céljaink tisztázásának, de sokunknak fejtörést okoz hog...
coachco  |  2024.11.06 21:56
Mert igenis, minden mindennel összefügg. Az olvasás a körmökkel, Nápoly Budapesttel, Máddal... [......
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 22. 08:04