A magyar szülők mindössze 28 százaléka rendszeresen ad fix zsebpénzt a 18 év alatti gyermekének, de az összeg nagyban függ az anyagi helyzettől.
A hazai pénzügyi kultúra továbbfejlesztése, a fiatalok pénzügyi ismereteinek bővítése érdekében országos oktatási programsorozatot indított az Erste Bank Hungary Nyrt. A programsorozat keretében a bank fiókvezető munkatársai a hozzájuk közel eső és a programsorozatra jelentkező általános és középiskolákban az osztályfőnöki órák keretein belül alapvető pénzügyi ismeretekről tartanak előadást a diákoknak.
A tavaly ősz óta tartó pénzügyi válság egyik fontos tanulsága, hogy a lakosság meglehetősen tájékozatlan a pénzügyeit illetően és nehezen igazodik el a banki fogalmak között. A megelőzés érdekében világszerte sürgetik a pénzügyi kultúra fejlesztését: az Európai Unió országaiban és hazánkban is számos program, kezdeményezés indult el a pénzügyi ismeretek mind szélesebb körben való megismertetésére. Az Erste Bank Hungary Nyrt. a maga eszközeivel szintén hozzá kíván járulni ehhez a feladathoz, ezért indította el országos oktatási programját.
Danks Emese, kommunikációs igazgató a programsorozattal kapcsolatban elmondta: az Erste Bank Hungary az egyik legnagyobb magyarországi lakossági pénzügyi szolgáltatóként kötelességének érzi, hogy "gondoskodó bankként" jó példát mutatva élen járjon a pénzügyi ismeretek terjesztésében. Korábban ezt számos pénzügyi tanulmányi verseny támogatásán keresztül tette, most viszont aktívan is közreműködik az ismeretanyag átadásában. A legnagyobb lehetőség természetesen a fiatalok képzésében rejlik, hiszen ez a korosztály az, amely rendkívül nyitott az új típusú ismeretekre, valamint az internet és a mobil alkalmazások nyújtotta lehetőségek kihasználása iránt. A gyerekeknek, fiataloknak hatalmas az információigényük, és mivel aktívan részt kívánnak venni a jövőjük alakításában, szívesen sajátítanak el alapvető gazdasági és pénzügyi ismereteket.
Ugyan a magyarországi Nemzeti Alaptantervben 2007 óta szerepel a gazdasági nevelés, mint kiemelt fejlesztési feladat, azonban érdemi előrelépés nem igazán történt. Ezért is döntött úgy az Erste Bank, hogy idén rendhagyó módon próbálja növelni a fiatalok pénzügyi ismeretét, jártasságát. A bank munkatársai egy, a 12-18 éves korosztály számára összeállított interaktív előadás keretében beszélnek a gyerekeknek az alapvető pénzügyi ismeretekről. Arról például, hogy mi a megtakarítás és a hitel, hogyan kell használni a bankkártyát, miként lehet diákhitelt igényelni és mit jelent a nyugdíjelőtakarékosság. Az alapfogalmakon kívül egy-egy ilyen óra keretében arról is beszélgetnek a gyerekekkel, hogy mire kell odafigyelni egy pénzügyi döntésénél - tette hozzá Danks Emese.
A Magyar Nemzeti Bank által jóváhagyott, és kifejezetten a korosztály igényeinek és képességeinek megfelelően összeállított tananyagot teszt jelleggel - a bank egyik fő támogatott intézményében - a kecskeméti SOS Gyermekfaluban mutatták be a bank munkatársai elsőkét. Idén májusban az ország két nagyvárosában, Szegeden és Székesfehérváron folytatódott a program kísérleti fázisa. A sikert jelzi, hogy ezekben a városokban több tucat óra megtartása vár az Erste önkéntes pénzügyi tanáraira. Amennyiben a szegedi és székesfehérvári tapasztalatok beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, akkor az őszi tanévkezdéstől az egész országban elérhető lesz az iskolák számára a természetesen térítésmentes Erste pénzügyi oktatás.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.