A nagyobb vállalatoknál a vezetők utánpótlása mindig komoly fejtörést jelent a cég embereinek. Az utóbbi időben viszont egyre többet lehet hallani a kifejezetten erre a célra létrejött vezetői utánpótlás programokról, amelyeknek célja, hogy egy alkalmasnak tűnő jelöltből vezetőt neveljenek a vállalat számára - írja a Világgazdaság.
A programban résztvevőket általában valamilyen méréssel választják ki, ami lehet teszt, beszélgetés, de vannak már ennél komplexebb módszerek is. Ha a mérés elmaradt, akkor a programot kell azzal kezdeni, mivel a mérés eredményei jó visszajelzést jelentenek mind a vezetőknek, mind a részvevőknek. A képzés során a vezetői ismeretek vállalat független átadása történik meg, amihez később jönnek hozzá a vállalatspecifikus képzések.
Ez a fajta képzés már egyáltalán nem ritka Magyarországon, a Borsodchem Zrt.-nél már jelenleg is 25 jelöltet képeznek menedzserré, de a Magyar Posta sincs sokkal lemaradva, a diplomás munkatársak részére már indítottak tehetségkezelési és képzési programot.
Kollektíven gyakorolhatja mindenki a készségeit és kompetenciáit, de emellett az egyéni igények alapján felmerülő fejlesztések is előtérbe kerülnek. A választható elemek a programban növelik a részvevők elkötelezettségét, mivel így nem érzik azt, hogy kényszerből tanulnak.
Egy vállalat tehetségbankban való részvétele viszont nem örökké tart, ha úgy tűnik, hogy valaki nem való a programba, akkor könnyen kikerülhet onnan. Ennek az oka az, hogy ha valaki nem akar fejlődni, abból minden valószínűség szerint nem lesz jó vezető...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


