Az év vége közeledtével egyre több vállalat gondolkodhat el azon, hogy a megmaradt szabad forrásait miképpen adja a dolgozóknak a lehető legkisebb költséggel. Semmi kétség, a béren kívüli juttatások jelentik a fizetésemelés egyik legkedvezőbb módját - írja a Világgazdaság.
Viszont érdekes kérdés, hogy az adóváltozásoknak köszönhetően mi az amire figyelni kell. Jelenleg a legnépszerűbb az egészségpénztári befizetés, az üdülési csekk, az étkezési utalvány, a helyi utazási bérlet, és az internettérítés. De ezek összesen csak 400 ezer forintért nyújthatóak, és a keret túllépése a munkáltatónak 101,66 százalékos adóterhet jelent.
Idén az egészségpénztárak népszerűsége csökkent valamelyest, aminek az az oka, hogy adómentesen csak gyógy- és egészségügyi üdülés számolható el ezen keresztül, addig az üdülési csekkel bármilyen jellegű üdülés, és a járulékos költségek is elszámolhatóak. De a csökkenés okaként róható fel az is, hogy csökkent az adómentesen adható munkáltatói támogatás felső határa.
A szakemberek szerint a cégek számára a legjobb módszer az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetés, ugyanis a befizetett összegek után 30 százalékos adójóváírást érvényesíthet minden dolgozó. Így ha a havi rendszeres juttatás nem éri el a törvényileg kifizethető maximumot, azt érdemes kiegészíteni.
A módosuló jogszabályok miatt viszont januártól a munkáltatói hozzájárulás maximuma a minimálbér 20 százalékáról 30 emelkedik, és a gyógyhatású termékek újra adómentesek lesznek. Bár ami nem változik, hogy az adómentes juttatások határa továbbra is 400 ezer forint marad...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


