Luxusjavaknak a közgazdaságtan azokat a javakat nevezi, melyek kereslete a jövedelemnövekedésnél nagyobb mértékben nő, vagyis a jövedelem 1 százalékos növekedése esetén a kereslet több mint egy százalékkal növekszik.
A mindennapi életben azonban teljesen mást jelent a luxus fogalma, amelyről mindenki hovatartozástól, a rendelkezésére álló jövedelem nagyságától és demográfiai tényezőktől függően más véleménnyel van.
A többség minden bizonnyal azt gondolja, hogy a luxustermék az, ami az átlagember számára elérhetetlen. A luxustermékeket készítő cégek azonban nem elégedtek meg ennyivel, ezért az egyik amerikai közvélemény kutatással foglalkozó cég megkérdezte a leginkább releváns társadalmi csoport tagjait, vagyis a milliomosokat arról, hogy ők mit tartanak erről a sokakat megosztó fogalomról.
A megkérdezettek első helyen a luxushoz az idő fogalmát párosították. Ez a jelenség első látásra mindenképpen félrevezető, hiszen a hajléktalan és munka nélkül tengődő koldusoknak is végtelen az ideje, a milliomosok azonban tisztázták pontosan mit is értenek idő alatt. Véleményük szerint a luxus az, ha az idődet te osztod be kötöttségek nélkül, és az életed minden pillanatában azt csinálsz, amire vágysz, amit akarsz.
Összetettben az idő mögött az élmények (szórakozás, utazás) és a teljes komfort, szépség és kényelem sorakozott fel. A milliomosok 25 százaléka vélte úgy, hogy a luxus nem az anyagi javakban keresendő, hogy az a boldogságot és az elégedettséget jelenti, és a megkérdezett további egynegyede a jövő miatt aggodalom teljes hiányaként határozta meg a fogalmat.
Természetesen a teljes kényelem alapját anyagi javak adják meg, így a megfelelő mobiltelefon, számítógép és Internet hozzáférés is feliratkozott a szükséges termékek listájára, az utazások pedig az élményszerzést szolgálják.
A státuszszimbólumok között előkelő helyett foglalnak el az antik tárgyak és ritkaságok, a műalkotások és az egzotikus helyszíneken felsorakozó nyaralók. A kínai milliomosokat ezzel szemben az ékszerek és órák bűvölik el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A különböző luxustermékekkel kapcsolatban a megkérdezzetek elmondták, hogy nem a név vagy az ár, hanem a kivételesen magas minőség alapján hozzák meg vásárlói döntésüket, bár elismerték több esetben egy márkanév már összekapcsolódott a minőséggel, így az esetükben is kialakulhat márkahűség.
A felmérés eredményéből azonban mindenképpen kiderül a pénz önmagában nem boldogít, az csupán egy eszköz az életkörülmények fenntartásához és az élmények megszerzéséhez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


