Pozitív fordulat a német fogyasztói hangulatban - 3 éves csúcson a vásárlási hajlandóság

Pénzcentrum
2005. január 27. 09:46

A német fogyasztói bizalom erőteljesen emelkedhet februárban köszönhetően annak, hogy a GfK piackutató intézet februári előretekintő felmérésében jelentős ugrás figyelhető meg a fogyasztók fizetésemeléssel kapcsolatos várakozásainak indexében , és 3 éves csúcspontra emelkedett a fogyasztók vásárlási hajlandóságának indexe.


A GfK piackutató intézet ma reggel közzétett jelentése szerint az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztói hangulat pozitív fordulatot vett Németországban, melynek hatására a gazdasági folyamatokban a belső fogyasztás ismét egyre nagyobb szerephez juthat. A német GDP-növekedésben a lakossági fogyasztás mintegy 60%-os súlyt képvisel.

Az előretekintő fogyasztói (összefoglaló) bizalmi index februári értéke 4.1 pontra emelkedett a januári felfelé módosított 3.1 pontról (2004. február: 4.4 pont). A vásárlási hajlandóság indexe -14.4 pontra ugrott a januári -22.3-ről (2004. február: -41.7 pont). A jövedelemre vonatkozó várakozások februári indexe 6.7 pontra emelkedett a januári -13.5 pontról (2004. február: -14.5), míg a fogyasztók üzleti ciklusra vonatkozó várakozásainak indexe -5.9 pontra emelkedett a januári -18.3 pontról (2004. február: -5.8 pont).

Az első elemzői kommentárok kisebb meglepetésként, és mindenképpen kedvezőnek értékelik a GfK adatait, bár kiemelik, hogy a februári 4.1 pontos összegző érték még mindig alatta marad az index hosszú távú 8.2 pontos átlagának, ugyanakkor a jövedelmek alakulására vonatkozó index februári adata felette van az átlagnak (6.7 pont az 5.8-del szemben).

Szakértők kiemelik, hogy az emberek egyre inkább bíznak abban, hogy a német kormány intézkedései enyhe emelkedéshez járulhatnak hozzá a nettó jövedelmekben(adóreform hatásai). Óvatosabb szakértők hangsúlyozzák, hogy még túl korai egyértelműen javuló fogyasztói bizalomról beszélni.

A GfK adatai mindenképpen megerősítik az IFO-index tegnap közzétett januári adatait, melyek szintén kiemelték, hogy pozitív tendenciák figyelhetők meg a lakossági fogyasztói hangulatban, mely a német gazdaság konjunkturális kilátásai szempontjából nagy jelentőséggel bírnak.
HR BLOGGER
laskainelli  |  2025.05.25 09:17
Sok kapcsolat nem a szerelem hiánya miatt megy tönkre, hanem azért, mert a félrecsúszott, rossz mint...
vezetoi-coaching  |  2025.05.25 08:19
Nem a nyavalygó postok, mindenesetre... Amikor majd körbeér... amikorra mindenki felmond, aki ezt sz...
kovacstunde  |  2025.05.24 08:00
Tanácsadóként a harmadik nagy gazdasági válságidőszakot élem meg. Mindegyiknek más volt a kiindulópo...
hrdoktor  |  2025.05.23 11:42
Olyan dolgok miatt is fájhat a fejünk, amikre elsőre nem is gondolnánk. De vajon mik ezek és hogyan...
perfekt  |  2025.05.19 12:13
Az év végi zárás a vállalkozások számára nem csupán adminisztratív feladat, hanem a pénzügyi átlátha...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 1. vasárnap
Tünde
22. hét
Június 1.
Pedagógusnap
Június 1.
Az építők napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 31. 23:05
Pénzcentrum  |  2025. május 31. 19:17