A német fogyasztói bizalom erőteljesen emelkedhet februárban köszönhetően annak, hogy a GfK piackutató intézet februári előretekintő felmérésében jelentős ugrás figyelhető meg a fogyasztók fizetésemeléssel kapcsolatos várakozásainak indexében , és 3 éves csúcspontra emelkedett a fogyasztók vásárlási hajlandóságának indexe.
A GfK piackutató intézet ma reggel közzétett jelentése szerint az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztói hangulat pozitív fordulatot vett Németországban, melynek hatására a gazdasági folyamatokban a belső fogyasztás ismét egyre nagyobb szerephez juthat. A német GDP-növekedésben a lakossági fogyasztás mintegy 60%-os súlyt képvisel.
Az előretekintő fogyasztói (összefoglaló) bizalmi index februári értéke 4.1 pontra emelkedett a januári felfelé módosított 3.1 pontról (2004. február: 4.4 pont). A vásárlási hajlandóság indexe -14.4 pontra ugrott a januári -22.3-ről (2004. február: -41.7 pont). A jövedelemre vonatkozó várakozások februári indexe 6.7 pontra emelkedett a januári -13.5 pontról (2004. február: -14.5), míg a fogyasztók üzleti ciklusra vonatkozó várakozásainak indexe -5.9 pontra emelkedett a januári -18.3 pontról (2004. február: -5.8 pont).
Az első elemzői kommentárok kisebb meglepetésként, és mindenképpen kedvezőnek értékelik a GfK adatait, bár kiemelik, hogy a februári 4.1 pontos összegző érték még mindig alatta marad az index hosszú távú 8.2 pontos átlagának, ugyanakkor a jövedelmek alakulására vonatkozó index februári adata felette van az átlagnak (6.7 pont az 5.8-del szemben).
Szakértők kiemelik, hogy az emberek egyre inkább bíznak abban, hogy a német kormány intézkedései enyhe emelkedéshez járulhatnak hozzá a nettó jövedelmekben(adóreform hatásai). Óvatosabb szakértők hangsúlyozzák, hogy még túl korai egyértelműen javuló fogyasztói bizalomról beszélni.
A GfK adatai mindenképpen megerősítik az IFO-index tegnap közzétett januári adatait, melyek szintén kiemelték, hogy pozitív tendenciák figyelhetők meg a lakossági fogyasztói hangulatban, mely a német gazdaság konjunkturális kilátásai szempontjából nagy jelentőséggel bírnak.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent a SPAR-ban – intézd el a teljes bevásárlást egy helyen! (x)
Most még egyszerűbbé vált a bevásárlás: az INTERSPAR hipermarketekben több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


