Átlagosan 14 százalékkal kerül többe a nagy méretkategóriában a hirdetési négyzetméterár.
Az idén a második negyedévében a jelzáloghitelpiac is visszaesett, de a május a hitelpiacon is a mélypontot jelentette és az ingatlanpiachoz hasonlóan, itt is megindul a dinamikus visszarendeződés.
A Duna House mintegy ezer ügyleten vizsgálva a legfontosabb mutatókat, közölte, a hitelpiacon, az ingatlanpiaccal párhuzamosan, nőtt a közvetítők szerepe az év eddigi időszakában, hiszen a veszélyhelyzetben jellemzően a közvetítőkön keresztül biztonságosabb, gyorsabb és hatékonyabb volt a hitelfelvétel, ami ráadásul jelentős terheket vett le a pénzintézetek válláról. Az ügyfelek szempontjából a szigorodó hitelfelvételi folyamatokhoz jóval több szakértői segítség kellett egy-egy ügylet sikeres lebonyolításához és a megfelelő konstrukció kiválasztásához.
A nyilvános piaci adatok szerint a háztartásoknak nyújtott forint lakáscélú hitelek szerződéses összege 2019 második negyedévében 253 milliárd forint volt, míg az idén, a második negyedévben, mintegy 22 százalékkal kevesebb hitelt nyújtottak a háztartásoknak. A társaság az idei második negyedévre 196 milliárd forint körüli szerződéses összeget becsült, amelyen belül a május a leggyengébb, 60-65 milliárd forint körüli összeggel.
Az adatok alapján a kamatperiódusban, futamidőben és hitelfedezeti mutatóban nem volt jelentős változás az elmúlt negyedévekhez képest. A vizsgált ügyleteknél a legnépszerűbb a 20 éves futamidő volt: ezen hitelügyletek szinte teljes egésze a biztonságosnak tekinthető hosszú kamatperiódusú konstrukcióban valósult meg. Az öt évnél rövidebb, kockázatosabb kamatperiódusú hitelek aránya a fővárosban is 1 százalék alatt maradt, miközben a legalább 10 évig fix kamatozású hitelek aránya rendkívül magas, a keleti országrészben 92 százalék, Budapestesen 84 százalék, a nyugati részen 78 százalék volt.
A hitelek nagysága a fővárosban, az előző negyedévhez képest, minimálisan csökkent, de a 18 millió forintos átlagos értékével még így is jóval magasabb, mint a tavalyi évben mért 16-17 millió forintos érték. Nyugat-Magyarországon az átlagosan felvett összeg 12 millió forinthoz közelít, míg Kelet-Magyarországon átlagosan 10 millió forint körül volt az elmúlt időszakban.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


