Az eladási idő igen fontos mutató, amely alátámasztja a piac élénkülését vagy lanyhulását.
Több új fogyasztóvédelmi szabály vonatkozhat a jövőben a jelzáloghitelekre egy, számos pénzügyi törvényt módosító javaslat szerint - írta a Világgazdaság.
A lap a nemzetgazdasági tárca honlapján közzétett törvényjavaslatot ismertetve kiemeli egyebek mellett, hogy a hirdetéseknek a jövőben tartalmazniuk kell a hitel összegét, futamidejét, kamatát, a teljes hiteldíjmutatót (THM), a törlesztőrészletet, valamint azt is, hogy a fogyasztó összesen mennyit fizet vissza a hitelezőnek. A THM kiszámításának módját is pontosítják egy külön rendeletben.
Annak a számlának, amelyről a fogyasztó csak törleszti a jelzáloghitelt, díjmentesnek kell lennie, az előtörlesztésnél pedig a díjak megállapításakor a bank nem tehet különbséget lakáshitel és szabad felhasználású jelzálogkölcsön között. Bár devizahitelből egyre kevesebb van, az is szerepel a javaslatban, hogy a nagyobb, 20 százalék feletti árfolyamváltozásokról értesíteni kell az ügyfelet.
Változhatnak az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárakra vonatkozó szabályok is: bevezetnek például egy új pénztártípust, amely az egészségpénztár és az önsegélyező pénztár hibridje lenne, és nyújthatná mindazokat a szolgáltatásokat, amelyeket eddig a két pénztár külön-külön tudott - írta lap.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


