A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 2115,59 pontos, 2,39 százalékos emelkedéssel, 90 786,49 ponton zárt szerdán.
Május vége óta vizsgálódik a versenyhivatal az OTP Banknál. A hatóság azt gyanítja, hogy a legnagyobb hazai pénzintézet hitelkártya reklámjaival tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A banknak és a versenyhatóságnak nem ez első ilyen csörtéje.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2013. május 23. óta folytat vizsgálatot az OTP Bank Nyrt-vel szemben - derül ki a hatóság honlapjára feltett közleményből. A versenyhatóság szűkszavú indoklása szerint a bank "a hitelkártyákkal kapcsolatos marketingkommunikációja során honlapján, vásárlási tájékoztatókban, illetve egyéb kereskedelmi gyakorlatában feltételezhetően megtévesztő tájékoztatást nyújtott a hitelkártya használatával kapcsolatban a kamatmentes visszafizetésről."
A reklámokban a gyanú szerint nem szerepelt az a kártyabirtokosok szempontjából cseppet sem mellékes feltétel, hogy ha kártyával igénybe vett pénzt a türelmi időszakon túl fizetik vissza, akkor a következő elszámolási időszakban a vásárlások után már kamatot kell fizetni.
A GVH közleménye hangsúlyozza: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. Az ügyben hamarosan dönthet a GVH, hiszen a már idézett közleményében azt írja, hogy az eljárás befejezésének határideje 3 hónap. Igaz, a vizsgálati idő - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.
Az OTP és a GVH nem először kerül szembe egymással hitelkártya ügyben. 2006 végén a bank 100 millió forintos bírságot kapott azért, mert hitelkáryta reklámjai megtévesztőek voltak. A reklámokban akkor az szerepelt, hogy a kártyabirtokosok "akár 45 napig kamatmentesen" használhatják hitelkártyájukat, csakhogy ennek voltak bizonyos feltételei. A kamatmentesség csak akkor járt, ha a fogyasztó a rendelkezésére álló meghatározott határidőn belül megfizette a hitelkeretét terhelő összes tartozását (azaz vásárlások, készpénz felvételek, kamatok, költségek és díjak együttes összegét).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az OTP a versenyhatóság döntését megtámadta a bíróság előtt, de a pert három év múlva a GVH jogerősen megnyerte.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


