Működésük első négy hónapjában 1383 darab fogyasztóvédelmi ügyben segítettek a fogyasztóknak a nyolc megyeszékhelyen a PSZÁF támogatásával működő pénzügyi tanácsadó irodák. Tevékenységük révén felügyeleti fogyasztóvédelmi, pénzügyi békéltető és bírósági peres eljárások is indultak.
Idén áprilisi indulásuk óta 1383 darab fogyasztóvédelmi megkeresés kapcsán nyújtottak segítséget a Debrecenben, Egerben, Győrött, Kaposváron, Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron és Zalaegerszegen a fogyasztók számára ingyenesen elérhető pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák, amelyek működésének anyagi és szakmai támogatását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) nyújtja.
A tanácsadó irodákhoz beérkezett pénzügyi fogyasztói megkeresések döntő részét, közel háromnegyedét a pénzpiaci beadványok, ezen belül is kiemelten a devizaalapú jelzáloghitelekkel kapcsolatos tájékoztatási hiányosságokra vonatkozó panaszok adják. A biztosítási panaszok (ez a megkeresések egyhatoda) aránya viszonylag azonos a kötelező gépjármű-, vagyon- és életbiztosításokra vonatkozóan, a fogyasztók itt a kárigény, szolgáltatás elutasítását vagy a kifizetendő biztosítási összeg mértékét vitatják. Emelkedik a pénztári - elsősorban a magán ág reálhozamával kapcsolatos - megkeresések száma, miközben viszonylag kevés a tőkepiaci beadványok aránya. Az összes panasz, információkérés mintegy egyhatoda volt nem pénzügyi jellegű, ezen belül is kiemelkedő a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos megkeresés.
A beadványok legnagyobb hányadánál a tanácsadók a pénzügyi szolgáltatókhoz küldendő panasznyomtatványok megfelelő kitöltésében segítettek. Számos ügy került a tanácsadók segítségével polgári peres bíróságok, valamint a Pénzügyi Békéltető Testület elé, illetve több esetben - például egy külföldi kölcsönt kínáló internetes hitelközvetítői cég hirdetései nyomán - jelzésük alapján felügyeleti fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult.
Az irodákben a fogyasztók jogász és közgazdász szakemberektől felvilágosítást kapnak pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseikre, eligazítják őket, hogy problémáikat melyik intézmény tudja a leggyorsabban hatékonyan orvosolni, segítenek a megfelelő panasznyomtatványok kitöltésében és pénzügyi életviteli tanácsadást is nyújtanak. Sokak tévhitével szemben viszont az irodák nem tudnak díjmentes jogi képviseletet biztosítani a hatóságok, bíróságok előtti eljárásokban és anyagi segítséget sem tudnak nyújtani a fogyasztóknak problémáik átmeneti áthidalására.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


