Egyre gyakrabban találkozhatunk újfajta vásárlói közösségek reklámjaival. A ScienNet és a Lyoness első látásra valamilyen újabb lehúzós multi level marketing akciónak tűnhet, azonban kár lenne tagadni: a háttérben zseniális üzleti ötletek állnak. Persze az igazán nagy pénzeket a cégek tulajdonosai zsebelik be.
"Sokan szkeptikusok ez ügyben de én lehet megpróbálom mostmár - hátha én is milliomos leszek - ki tudja ?" - hangzatos vélemény egy fórumon. Milliomosnak lenni, ez a cél, ehhez adnak segítséget az újfajta vásárlói közösségek.
Az üzleti modell bemutatásához induljunk ki a pontgyűjtő kártyák (SMART, SuperShop) mechanizmusából. A SMART kártyánál például ha tankolunk a Shell-kutaknál, ha fogyasztunk a McDonald's-ban, pontokat kapunk. A kapott pontokat pedig levásárolhatjuk a kijelölt üzletekben, rendelhetünk a katalógusból, beválthatjuk az éttermekben. A csatlakozott boltok pedig örülnek, hiszen a kártyatulajdonosok szívesebben vásárolnak náluk.
Mit kínál ezzel szemben a ScienNet?
A vásárlói rendszerek azon az elven alapszanak, hogy ha sokat vásárolsz, az nemcsak neked, hanem a boltnak is megéri, így kedvezményeket ad. Ahogy egy helyütt írják: "Minél nagyobb létszámmal lépünk fel az országos bolthálózatoknál, annál könnyebb megállapodnunk és jelentős kedvezményeket elérnünk."
A ScienNetnél nem pontokat kaphatsz a vásárlásaid után, hanem pénzt. Míg az pontgyűjtögetős törzsvásárlói rendszereknél (Smart, Supershop) a jóváírt pontok csak bizonyos helyeken vásárolhatók le, addig a ScienNetnél a kedvezményeidet készpénzben kapod meg. Ráadásul (és valójában ez a lényeg) ha tovább ajánlod a ScienNet rendszerét, elviekben akár magas jövedelemre is szert tehetsz.
A rendszerben több ezer termékpartner található, az egész országban, különféle kategóriákba sorolva: élelmiszer, gépjármű, műszaki cikk, lakberendezés, stb. Az is mutatja, hogy lehet valami a dologban, hogy olyan boltokban lehet kedvezménnyel vásárolni, mint a Coop- élelmiszerboltok, a Skála-áruházak, (esetleg a monori Pajzán Padlás Szexuális áruk Üzlete, vagy épp 9 magánnyomozó-iroda). Partnere a cégnek a Volksbank is: egy speciális számlacsomagot biztosít a ScienNet ügyfeleknek.
A vásárlást követően a ScienNet a kedvezményt a számládra utalja Ha viszont -és itt jön az MLM része a dolognak- rajtad keresztül is lépnek be ismerősök a hálózatba, az ő vásárlásaik után is megjelenik a számládon a kedvezmény mértékének 0.5%-a. Ezért ha beviszel valakit a rendszerbe, gyorsítod a jövedelmed növekedését.
Idézünk a sciennet.hu-n található prezentációból: "Ha a közvetlen törzsvásárlóink tovább ajánlják a ScienNet rendszert, és újabb törzsvásárlókat regisztrálnak, akkor ők lesznek a mi közvetett törzsvásárlóink. Ha a közvetlen törzsvásárlók a kiválasztott termékpartnereknél, a szerződött ScienNet termékpartnereknél vásárolnak, akkor az ott elköltött pénzüknek a 0,5 %-t megkapjuk jutalékként. Sőt a közvetett törzsvásárlóink elköltött pénzeinek a 0,5 %-t is jutalékként megkapjuk a ScienNettől." Ezen felül még különféle bónuszok és egyéb juttatások is vannak a rendszerbe építve, egyfajta ösztönzésként.
Mondanunk sem kell, az internet telis-tele van hihetetlen sikersztorikkal. "Szívós Mónika a Sciennettel száguld, mint a musztáng" -hangzik például egy cikk címe. A tagok sokszor a világháló segítségével próbálják bővíteni saját hálózatukat.
Hol a bibi?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nos, ahhoz hogy megtakarítsak, meghatározott kereskedőknél, boltokban kell vásárolnom, ahol elfogadják a ScienNet-utalványaimat. Pedig könnyen lehet, hogy máshol (például nagyobb hipermarketben) jóval olcsóbb az általam preferált termék, sőt, könnyen lehet, hogy a számla végösszege is alacsonyabb (még akkor is, ha kapok néhány százaléknyi visszatérítést).
És valljuk be, nem kell feltétlenül az összeesküvés-elméletek hívének lenni ahhoz, hogy kissé kétkedve fogadjuk az alábbi mondatokat: "A ScienNet International az Egyesült Államokban, Washington D.C.-ben bejegyzett társaság. (...) A ScienNet brand, márkanév, egy teljesen új márkanév a földön. A tulajdonosok kimondottan Európára, az európai vásárlási kultúrára hozták létre. Tesztországként, elsőként Magyarországon indul a ScienNet rendszer és ahogy a megfelelő eredményeket, referenciákat elérte, a környező országokban, Európában mindenhol elérhető lesz."
Az is érdekes, hogy a honlapon feltüntetett ügyfélszolgálati telefonszámon gyakorlatilag nem lehet a rendszer működésével kapcsolatos információkat kapni.
Ki nyer ezen igazán?
Nem kérdés, hogy a cég alapítói és működtetői. Mondunk egy példát: ScienNet-tag vagyok, és a nagykörűi Nagy-Bogrács étteremben ebédelek, 10 ezer forintért. A kereskedelmi árengedmény 10%. Az árengedmény százaléka csökkentésre kerül a ScienNet kezelési költségével: a ScienNet kezelési költsége 1%. Tehát míg én 9100 forintért ebédeltem (hiszen visszatérítik a 10-1%-ot), addig a ScienNet is kap 100 forintot az én fogyasztásomból. Minél több tagja van a rendszernek, annál több a fogyasztás, annál több az ilyen 100 forint, és a számok csak növekednek és növekednek...gyakorlatilag a rendszerrel együtt, határ nélkül.
Kedves Olvasónk! Ha Önnek van tapasztalata a ScienNet működésével kapcsolatban, ne ha bozzon, ossza meg velünk! Központi e-mail címünkre várjuk véleményét: penzcentrum@penzcentrum.hu.
Cikkünk következő részében egy másik, hasonlóan érdekes cég, a Lyoness működését mutatjuk be.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


