A korábbi évek jelentős befektetői aktivitásnak köszönhetően a modern kiskereskedelmi állomány összértéke Magyarországon 2008 év végére elérte az 1,6 millió négyzetmétert, melyből 50% Budapesten és az agglomerációban található - áll a DTZ kereskedelmi ingatlanpiaci összefogalalójában. A nemzetközi ingatlan-tanácsadó adatai szerint következő három évben várhatóan 1 millió négyzetméter összterületű kiskereskedelmi ingatlan kerül átadásra a magyarországi piacon. A válság mélyülése ugyanakkor komolyan átírhatja a történetet a kiskereskedelmi ingatlanok szektorában is: a nagyívű plázafejlesztései tervektől valószínűleg elbúcsúzhatunk.
2008-ban nem okozott látványos törést kiskereskedelmi ingatlanpiacon. Az új fejlesztések a egyelőre keresletre is élénkítően hatottak: több új márka jelent meg a piacon, köztük a Motivi, CroppTown és DIM Paris, melynek első üzlete az Aréna Plazaban található. Néhány márka - mint például az Inditex csoport - a gazdasági válság ellenére is terjeszkedett.
A tavalyi évben a kínálat megközelítőleg 200.000 nm-el nőtt, melynek 50%-a strip mall típusú kiskereskedelmi egység. Az év legnagyobb fejlesztése a szegedi, 35.000 m2-es Napfény Park volt; ezt követte a 30.000 m2-t magában foglaló Szombathely Center. Az egyetlen jelentősebb budapesti fejlesztés, az M1 Outlet Centert még a nyitás évében bezárták.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.