Pénzcentrum • 2009. január 24. 10:00
Az amerikai futballbajnokság döntője, a Super Bowl eddig is sok furcsa eseménnyel gazdagította már a világot, az idén viszont új dimenziók nyílhatnak meg a nézők előtt. És ez nem csupán hangzatos csacsogás: a félidőben ugyanis három dimenziós tévéadást láthatnak azok, akik felteszik a kétszínű szemüveget.
A Super Bowl már eddig is számtalan furcsaságot és rekordot halmozott fel az évtizedek folyamán. Statisztikák szerint a Hálaadás után az Egyesült Államokban a futballdöntő napján fogy a legtöbb élelmiszer. (Bizony, bizony, megelőzi még a karácsonyt is.) Az amerikai katonák pedig amikor csak tehették, elkerülték a harcot a Super Bowl napján, hogy TV-n vagy rádión követhessék a meccset. Idén az iraki fronton harcoló katonák például sört kapnak a döntőre, pedig arrafelé az első számú szabály volt eddig az alkoholtilalom, mivel a muszlim többségre nézve sértő lehet, hogyha az ott tartózkodó katonák isznak.
Évtizedek óta ez a legnézettebb tévéprogram. A rekordot az 1982-es Super Bowl tartja, melyet a háztartások 49,1 százaléka nézett. Abszolút értékben a tavalyi meccs a csúcstartó, 97,5 millió nézővel. Ezt mindössze egy műsornak sikerült megelőznie valaha is, de azt sosem találnák ki: 1983-ban a MASH sorozat záró epizódját látták a legtöbben az Egyesült Államokban - 106 millióan.
A PepsiCo SoBe Lifewaterjének reklámja, valamint az utána következő DreamWorks animációs film, a "Monsters vs. Aliens" egyaránt három dimenzióban lesz látható a február elsejei meccs félidejében. A reklám és a film létrehozása, a háromdimenziós szemüvegek disztribúciója, valamint a világ legdrágább reklámsávjának lefoglalása összességében minden bizonnyal felülmúlja majd a korábbi reklámok költségeit.
Bár a 60, illetve 90 másodperces kisfilm előállításának anyagi vonzatairól természetszerűleg (még) nem beszélnek a megrendelők, a többi költségről azért lehetnek elképzeléseink. A PepsiCo reklámjának díja valamivel 6 millió dollár alatt lehet (a hivatalos árfolyam 3 millió dollár 30 másodpercenként), a 90 másodperces DreamWorks-filmért pedig több, mint 8 millió dollár üti a markát az NBC-nek. Az ügyhöz közel állók számításai szerint pedig az egyszerű papírkeretes szemüvegek előállítási költsége az óriási mennyiség miatt eléri a 7 millió dollárt (a régi piros-kék szemüvegek sajnos a technológia fejlődése miatt nem használhatóak).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nem mindennapi esemény miatt a két cég semmit sem bízott a véletlenre. Ennek köszönhetően az NBC már hónapokkal ezelőtt elkezdte reklámozni a reklámokat, a Super Bowl másnapján pedig szintén 3D-ben fogja adni a csatorna a Chuck című sitcomjának aktuális epizódját.