Minél többször használod a hitelkártyádat, a kibocsátó cégek annál jobban szeretnek. Az utóbbi időben már telefonon hívja a hitelt felvett ügyfeleket néhány bank, hogy mivel jó adós, ajándékba kap egy hitelkártyát. Azt viszont nem hangsúlyozzák sosem, hogy mennyibe is kerül ez pontosan. Ha ez nem lenne elég, most már a másik oldal is trükköket vet be, ha nem vásárolsz eleget, nem használhatod a plasztikot...
Az akciókat, melyekben pénz kapunk vissza a vásárlás után, vagy egyéb ajándék ütheti a markunkat ha használjuk a hitelkártyát, mindenki ismeri. A cégek ezzel szeretnének mindenkit rávenni a minél gyakoribb használatra, amivel ha nem vigyáz a felhasználó nagyon komoly költségek is járhatnak.
De eddig legalább annyi szabadság maradt a plasztik tulajdonosoknak, hogy az ő feladata eldönteni, mekkora összeget is szeretne elkölteni, bár azért egy-két helyen már ebben is segíteni szeretnének a gyanútlan és nem elég tájékozott ügyfélnek.
De kérdéses, hogy ezt megtehetik-e? Elvileg nem, legalábbis a Visa és a MasterCard hitelkártyákra vonatkozó szabályai szerint. A szabályok világosak, egy kereskedő sem mondhatja meg, hogy mekkora összeg felett használható a hitelkártya. Ennek ellenére egy-két leleményes üzlettulajdonos Chicagoban limitet állított be a vásárlás összegének nagyságára, vagyis bizonyos összeg alatt nem használhatja a vevő a kártyát.
Arról nem is beszélve, hogy olyan eset is előfordult, amikor a kisösszegű vásárlásnál egy minimális extra díjat számolt fel a kereskedő a kártya használata miatt. A felelősségre vonásnál azt állították, ők nem tudták, hogy ez tilos. Ennek ellenére kérdéses, hogy ezek után mit fog tenni a két kártyakibocsátó, mivel az ilyen jellegű korlátozás csökkenti a kártyahasználatot, és ez egyik cégnek sem érdeke...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


