Az év első két hónapjában lassuló állománynövekedést mutatnak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) statisztikái a betétek tekintetében, míg a hitelek állományának emelkedése gyorsuló ütemet mutat.

A jelenség mögött álló okok érthetőek, ugyanis a megszorítások következtében a lakosság nem a megtakarításai növelését, hanem a kölcsönfelvételt választja annak érdekében, hogy a megszorítások előtti fogyasztást biztosítani tudja.

Míg a forinthitelek esetében stagnálás érezhető, addig a hitelállomány növekedésének oka a devizahitel-állomány jelentős emelkedése. A lakosság hitelein belüli állományok változásának tendenciája alátámasztja a fentebb említett folyamatot, ugyanis a fogyasztási, a folyószámla, valamint az egyéb hitelek állománya emelkedett. Ugyanakkor az értékpapír-vásárlási, valamint a lakáscélú hitelek tekintetében csökkenés érzékelhető.

A szövetkezeti hitelintézetek tavaly október óta megkezdték a devizabetétek gyűjtését is, a forintbetétek stagnálása mellett így a devizabetétek emelkedése figyelhető meg.

A minősítési kötelezettség alá tartozó tételek állománya szintén emelkedett a tavalyi év során, ugyanakkor a legnagyobb növekedést a problémamentes állomány tekintetében lehet elkönyvelni. Szintén növekedett a rossz minősítéssel ellátott tételek aránya a problémamentesekhez képest.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


