11 °C Budapest

Mit tud a BL-kártya? Drága lehet az ajándék...

Pénzcentrum
2006. november 29. 12:00

Egyre gyakrabban hallhatjuk mostanában, hogy a hazai bankkártya piac kezd telítetté válni, így mindenképpen valami egyedivel, de legalább társmárkás konstrukcióval kell előrukkolni, ha valaki komolyabb sikert szeretne elérni. Találtunk is egy gyöngyszemet, melynél az egyediségben nincs hiány, néhány apróságra azonban nem árt odafigyelni. A következőkben a Budapest Bank Champions League Hitelkártyája kerül fókuszba, mely esetében mindenképpen előre kell bocsátani, hogy a Lady nevű női terméknél azért jobban kidolgozottnak és ígéretesebbnek tűnik...

Pozitívumként említhető, hogy nem esett abba a hibába a bank, hogy piacra dobjon egy tucat-kártyát. Úgy tűnik a Budapest Bank nem egyszerű co-branded konstrukciókban gondolkodik, sokkal inkább szeret egy-egy téma köré felépíteni egy terméket és ehhez több együttműködő partnert is találni. Lássuk, mi a helyzet a BL-kártyával!

Focirajongó rengeteg van hazánkban is, és mivel itthonról csak a labdarúgás hiányzik, rengetegen kísérik figyelemmel a Bajnokok Ligája meccseit. Jó ötletnek tűnik hát ezen rajongó kört célcsoportnak tekintve, igényeikre szabva készíteni egy terméket, más dolog persze, hogy mi sül ki belőle.

Az ilyen kártyáknál alapvető tulajdonság, hogy a piaci átlagnál drágábbak, azaz magasabb költségtételekkel és kamattal kell esetükben számolni, ezért cserébe azonban optimális esetben kapunk is valami értékeset. (Más kérdés persze, hogy mennyire kívánatos, a pénzügyileg nem éppen tudatos magyar lakosság körében mindenféle látványos ajándékokkal terjeszteni egy olyan konstrukciót, mellyel még a hozzáértők is évente átlagosan kétszer késedelembe esnek, nem kis költséget generálva maguknak... Persze ez nem a Budapest Bank felelőssége, hiszen minden versenytársa ezt teszi, érdemes lehet azonban elgondolkodni a hitelkártyák dinamikus elterjedésének a jelenlegi pénzügyi kultúra mellett várható következményein.)

Korábban számos írásunkban felvázoltuk már a hitelkártyás konstrukciókkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, így ehelyütt nem hangsúlyoznánk részletesebben, hogy a hitelkártyát okosan használva gyakorlatilag kamatmentesen költhetjük a bank pénzét, miközben saját megtakarításunk kamatozik. Vázoljuk fel a következőkben a Budapest Bank kártyájának legfontosabb kondíciós tételeit és vessük össze őket a piacon megszokottakkal!

Nem meglepő, hogy egy újonnan kibocsátott kártyánál az első éves kártyadíjat elengedi a bank, ezt követően azonban évi 5,900 Ft-ot kell fizetni, mely az aranykártyák kivételével mindenképpen átlagon felüli összegnek számít. (Korábbi kutatások szerint ez az a tétel, melyre a legérzékenyebbek a magyar ügyfelek...)

A kártyát ügyesen használók számára az egyik legfontosabb információ a kamatmentes időszak maximális hossza, mely 45 napra tehető, csakúgy mint a legtöbb hitelkártya esetében. A minimális törlesztés mértéke (a fennálló tartozás 5%-a) sem kirívó érték, a havi 2.87%-os kamat azonban a magasabbak közé tartozik a piacon.

Ezen a ponton is érdemes kiemelni, hogy készpénzt nem ajánlatos felvenni a kártyával, ennek ugyanis belföldön 3%-os, de minimum 600 Ft-os díja van, a vásárlás viszont ingyenes.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Lássuk mi jár az átlagot valamivel meghaladó díjakért cserébe a lelkes focirajongóknak, akik hitelkártya-igénylésre adják a fejüket! Vannak olyan ajándékok, melyeket biztosan megkap az igénylő, ha használja a kártyáját, ebbe a körbe tartozik egy Adidas BL focilabda az ötödik kártyatranzakció (készpénzfelvétel, amitől óvva intünk vagy vásárlás) után, valamint egy Heineken partyhordó a tizedik tranzakció után.

Ezen biztos ajándékokon felül az együttműködő partnerek különböző kedvezményeket is adnak a kártyabirtokosoknak a kártyával történő vásárlás esetén: az Adidas esetében 10%-os a kedvezmény a megjelölt üzletekben, míg a Sony 5%-os kedvezményt ad egyes egységeiben.

Mindezen felül egy sportfogadós nyereményjáték is kapcsolódik a promócióhoz, melynek keretében a kártyabirtokosok tippelhetnek a BL meccsek kimenetelére, a helyes becslésekért pedig annál több pont jár, minél kevesebben adtak jó tippet. A játékosok a BL főszponzorainak (Sony, Ford, Heineken) ajándékaival lehetnek gazdagabbak, amellett hogy akár meccsjegyeket is nyerhetnek.

A cikk megírásával összességében az volt a célunk, hogy rávilágítsunk a piac fejlődésével párhuzamosan végbemenő specializációra, illetve ennek egy irányára, amellett hogy felhívjuk a figyelmet arra, mire is kell figyelni egy hitelkártya esetében. Mindent összevetve a speciális előnyöket ajánló kártyák kifejezetten kedvező választásnak bizonyulhatnak olyan ügyfelek esetén, akik tökéletesen tisztában vannak a hitelkártyákkal kapcsolatos tudnivalókkal, játékszabályokkal, mások azonban jobban teszik, ha inkább megveszik az ajándékokat, ugyanis hosszú távon ezek értékénél jóval borsosabb büntető tételekbe is belefuthatnak...

PC BLOGGER & PODCASTER
Kiszámoló  |  2025. május 6. 18:56
A múlt héten Isztanbulban voltunk, egyik este el kellett mennem egy messze lévő boltba, vittem a tel...
MEDIA1  |  2025. május 6. 18:09
Szuhánszki Zoltán egész életében a sport népszerűsítésért dolgozott. Tavaly Stílus-díjjal ismerték e...
MNB Intézet  |  2025. május 6. 09:10
Historically, the United States has been a central hub in science, attracting significant number of...
Holdblog  |  2025. május 6. 08:11
A világ egyik leggazdagabb embere, akinek nem fontos a pénz. Azt csinálta, amit szeret, és mindig na...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?