10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Az elmúlt hetekben egyre több sajtóhír jelent meg, hogy az egy főre jutó GDP tekintetében Románia ideiglenesen megelőzte Magyarországot. Azonban egyetlen mutató alapján ezt nem lehet biztosan állítani.
A nemzetközi statisztikákban egyre több olyan mutatóval találkozhatunk, ami azt mutatja, hogy az egy főre jutó GDP alapján megelőzte a magyar gazdaságot Románia. Alapvetően egy elterjedt és egy jó megközelítés azt vizsgálni, hogy a vásárlóerő-paritás alapján melyik országnak milyen a fejlettségi szintje, azonban ez a megközelítés nem tud teljesen egzakt képet adni a nemzetgazdaságok teljesítményéről és életszínvonaláról – állítja az Oeconomus.
Az egy főre eső, vagy éppen a teljesen normális GDP növekedés körüli érvelés leegyszerűsítve annyit tesz, hogy ha a GDP növekszik, akkor a gazdaság jó állapotban van, és a nemzetgazdaság bővül. Azonban, bár ez a megközelítés az egy főre eső GDP az áruk és a szolgáltatások kibocsátásában bekövetkezett változásokat jól mutatja, akkor már kevésbé nevezhető hatékonynak, ha az általános jólét szempontjából fontosnak tekinthető mozzanatokat kell bemutatni. Az élmények minősége ugyanis sokszor felülírja az állandó termelést, így a GDP egyszerűen kezdi elveszteni az eredeti küldetését.
Éppen ezért történik egyre több kísérlet a GDP hiányosságainak kiküszöbölésére: ilyen a Genuine Progress Indicator (valódi fejlődés mutatója), a Gross National Happiness Index (bruttó nemzeti boldogság indexe) is, ami kapcsán szintén megfogalmazhatóak kritikák. A GPI nagy előnye viszont, hogy alapvetően figyelembe veszi a gazdasági, társadalmi és környezeti kedvező és kedvezőtlen hatásokat is, ami alapján alakítja a GDP-t. Az elemzésben hozzáteszi, hogy
ez alapján pedig már nehezebb olyan mutatókat találni, ami alapján Románia leelőzte volna Magyarországot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.