A legfrekventáltabb települések egytől egyig községek, kiemelkedik közülük Vácrátót, ahová az elmúlt egy évben is rengetegen költöztek.

Tavaly március óta nemcsak, hogy nem nőtt, de egyenesen csökkent a forgalomban lévő készpénz összege Magyarországon. Ennek hátterében a Portfolio szerint egyrészről az infláció áll, aminek következtében feléljük a tartalékainkat. Másrészről pedig ennek hátterében a bankkártyahasználat erősödése húzódhat meg, illetve az, hogy kiszorítja a forintot a valutakereslet. Az elmúlt hét évben nem vásárolt annyi valutát ugyanis a magyar lakosság, mint tavaly.
A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb, szeptemberi jelentése alapján 760 milliárd forintnyi valuta volt a vállalatoknál és a magánszemélyeknél összesen, azaz 35 százalékkal növekedett egy év alatt. Ennél nagyobb növekedésre 7 éve, azaz 2015 óta nem volt példa, de ez akár még meg is dőlhet: a mostani adat ugyanis csak egy háromnegyedéves adat, a 2015-ös esetében pedig egész évet vizsgáltak.
A vállalatoknál lévő valuta mennyisége a harmadával, míg a lakossági kézben lévő mennyiség több mint 35 százalékkal emelkedett. Ezzel ellentétben az előző években a lakossági valutaállomány szinte egyáltalán nem mozdult meg, a céges azonban megkétszereződött. A Portfolio szerint a változásban a háború miatti félelem mellett a forint további gyengülése is szerepet játszott. Az is szerepet játszhat persze, hogy a külföldi utazások száma a járvány után újra megnőtt, de ennek már szeptember végén nem lehetett jelentős szerepe.
A forgalomban lévő készpénz mennyisége azonban egy év alatt csökkent: 2021 decemberében érte el a csúcsát, majd egészen 2022 őszéig stagnált. Végül csökkenni kezdett: idén január végén 195 milliárd forinttal használtunk kevesebbet, mint egy évvel korábban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


