A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
A drasztikusan emelkedő energia- és élelmiszerárak sokak számára leküzdhetetlennek tűnő akadályt jelentenek, többezer család életében vált óriási kihívássá a mindennapi megélhetés. Az élelmiszer- és adománygyűjtő akcióknak az ünnepi időszakban különösen nagy jelentőségük van, rengeteg rászoruló háztartás asztalára kerül étel ilyenkor a különböző jótékonysági összefogásoknak és szervezeteknek köszönhetően. A menekülteket segítő közös munka pedig még magasabb szintre emelte az együttműködést a Tesco és karitatív partnerei között.
Az élelmiszerárak egekbe szökése sajnos a leginkább kiszolgáltatott csoportokat érinti, egyre több embernek van szüksége segítségre, éppen ezért óriási jelentőségűek a felelős és sikeres élelmiszer-elosztási programok.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével naponta több mint 200 szervezet vesz át adományt a Tescótól, amelyet éves szinten több mint 100 ezer rászorulóhoz juttatnak el. A cég öt év alatt több mint 31 ezer tonna élelmiszert adományozott jótékony célra, ami közel 75 millió adag ételt jelent a nehéz helyzetben lévőknek. Az élelmiszermentő program keretében jelenleg több mint 160 Tesco áruházban gyűjtik össze nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket a nehéz helyzetben lévők támogatására.
„Idén is örömmel és nagy lelkesedéssel csatlakoztunk a Magyar Élelmiszerbank Karácsonyi Adománygyűjtő akciójához. A tavaly összegyűlt élelmiszer közel 50%-át a Tesco vásárlói adományozták, kollégáinknak pedig évente két fizetett munkanapot biztosítunk az önkéntes munkára, akik az Élelmiszerbank önkénteseihez is csatlakozhatnak” – mondta el a Pénzcentrum-nak Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A mindennapi élelmiszermentés mellett komoly szerepet kapnak a szezonális programok is. A karácsonyi tartósélelmiszergyűjtő-akció az évek során például hazánk egyik legnagyobb élelmiszergyűjtő kampányává nőtte ki magát.
A jótékonysági megmozdulást ebben az évben november 18. és 20. között tartják, a három nap során 152 Tesco áruházakban is várják az élelmiszer-felajánlásokat, november 10. és 30. között pedig online adományozásra is lehetőség van a Tesco Otthonról felületén, ahol a vásárlók négy különböző adománycsomag közül választva vásárolhatnak virtuálisan a rászorulók javára 1000, 2000, 3000 és 5000 forint értékben.
A Tesco idén is a felajánlott élelmiszerek értékének 20%-ával támogatja az Élelmiszerbank napi működését.
„Önmagában sokat elmond az emberek segítőkészségéről, hogy országosan 6500 önkéntes vesz részt az adományok összegyűjtésében, de a felajánlott élelmiszer mennyisége is nagyon szépen alakul: tavaly 348 ezer kilónyi rekordadomány érkezett. A karácsonyi adománygyűjtési akcióban a legtöbb tartós élelmiszert egyébként évek óta a Tesco vásárlói ajánlják fel” – emelte ki Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója.
Tömegeket mozgatnak meg
A vásárlók rendszeresen találkozhatnak a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtő kampányaival is; a szervezetet a Tesco már több mint egy évtizede támogatja stratégiai partnerként.
„Ahogy fogalmazni szoktunk, a Tesco az ország egyik legnagyobb adománygyűjtő csapata, hiszen egy-egy kampány során több százezer adományozót tudnak bevonni az összefogásba. Ez egy nagyon különleges együttműködés, amely a segélyáruk beszerzésétől kezdve különböző közös segélyakciókon, illetve az önkéntességen át a közös adománygyűjtésig terjed. A partnerség jelentőségét az is mutatja, hogy a hozzánk beérkező magánadományok egyharmada a Tesco áruházakban elérhető adománykuponokból származik” – hangsúlyozta Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója.
Azonnali akció a menekültekért
Az ukrajnai háború kirobbanása után a Tesco újabb kuponos adománygyűjtést hirdetett, az ebből befolyt összeget pedig megduplázta, így a vásárlókkal együtt összesen 103 millió forinttal járult hozzá a menekülők ellátásához az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül.
Emellett a Tesco összesen több mint 15 millió forint értékű élelmiszer-adománnyal, több mint 10 millió forint értékű ruhaadománnyal, valamint 6,3 millió forint értékű egyéb támogatással segítette a Magyarországra érkező menekülteket. „Az ukrajnai háború kapcsán soha nem látott összefogást tapasztaltunk. Reméljük, hogy a nehézségek ellenére sokan lesznek, akik továbbra is támogatják munkánkat, hogy a jövőben is ott lehessünk a leginkább rászorulók mellett” – tette hozzá Gáncs Kristóf.
Idén ismét arra kérik a vásárlókat a Tescónál, hogy az ünnepi időszakban az Ökumenikus Segélyszervezet javára adakozzanak.
November 14. és december 24. között a pénztárakban kaphatók 250 forint értékű adománykuponok, online pedig december 1. és 24. között a Tesco Otthonról felületén érhetőek majd el 250, 500, valamint 1000 forintos kuponok.
„A vásárlóink az adománykuponok megvásárlásával segíthetnek, a befolyt összeget pedig a Tesco minden esetben kiegészíti. Legutóbb az adománykuponok értékesítésével az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtését 85 millió forinttal, Kapaszkodó programját pedig 21 millió forinttal támogattuk. A Tesco emellett vállalta, hogy idén és jövőre is 5-5 millió forinttal járul hozzá a Segélyszervezet működéséhez” – tájékoztatott Hevesi Nóra kommunikációs vezető.
Fotók: Tesco-Global Zrt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.