Mindhárom használt lakáspiaci szegmensben emelkedtek az árak 2024 első negyedévéhez képest. A legnagyobb drágulást az eddig relatíve olcsóbb panellakásoknál mértek.

2022 áprilisában az ipari termelői árak átlagosan 28,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. A belföldi értékesítés árai 42,6, az exportértékesítésé 21,8%-kal nőttek. Az áremelkedés ütemét elsősorban az alapanyag- és energiaárak, illetve a munkabérek növekedése, valamint a forint árfolyamának gyengülése befolyásolta. Az előző hónaphoz képest a belföldi értékesítés 3,9, az export 2,5%-kal drágult, így az ipari termelői árak összességében 2,9%-kal emelkedtek.
Az áremelkedés ütemét elsősorban az alapanyag- és energiaárak, illetve a munkabérek növekedése, valamint a forint árfolyamának gyengülése befolyásolta.
2022 áprilisában a 2021. áprilisihoz képest a belföldi értékesítés árai átlagosan 42,6%-kal nőttek, ezen belül a 62%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 31,5, a 33%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 71,3%-kal növekedtek az árak.
Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 56,3, a beruházási javakat gyártókban 12,8, a fogyasztási cikkeket gyártókban 22,3%-kal emelkedtek az árak. Az ipari exportértékesítési árak 21,8%-kal nőttek, ezen belül a 96%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 16,2, a 3,8%-os súlyú energiaiparban – a világpiaci árak növekedése következtében – 199%-os volt a drágulás.
2022. január–áprilisban a 2021. január–áprilisihoz képest a belföldi értékesítés árai 38,3, az exportértékesítéséi 18,0, így az ipari termelői árak összességében 24,9%-kal magasabbak voltak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


