A Pénzcentrum 2025. április 25.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!

Csak decemberben 700 milliárd forintért vittek piacra vállalati kötvényeket az MNB Növekedési kötvényprogramjában (Nkp), az elmúlt két és fél évben 70 kibocsátó jutott átlagosan 35 milliárd forintos forráshoz, és a hamarosan záruló, 1550 milliárdos keretösszegű programból még felhasználatlan 200 milliárd forint is várhatóan hamar elfogy a jövő év elején - írta pénteki számában a Világgazdaság.
A lap emlékeztetett, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) december közepén jelezte, leállítja a vállalati kötvénypiac fellendítését célzó programját, és már csak a tárgyalás alatt álló kibocsátásokban vesz részt vásárlóként. A keret bő kétharmadát - 1021 milliárd forintot - november végéig már elköltötte a jegybank.
A programban 70 kibocsátó - köztük 13 tőzsdei cég - élt a lehetőséggel, és bocsátott ki több mint 2450 milliárd forint értékben kötvényeket, csaknem száz aukción. A tőzsdei cégek 780 milliárd forintért vittek piacra kötvényeket, ezzel az Nkp-s források harmada hozzájuk került. Ez az összeg a pesti tőzsde jelenlegi piaci kapitalizációjának 8 százaléka - írta a lap.
A program kínálta forrásbevonási lehetőséggel a 4iG élt a leginkább, amely három aukción összesen 389 milliárd forinthoz jutott, de kiemelkedik a mezőnyből a két OTP-s munkavállalói szervezet 100-100 milliárdos kibocsátása is. A Nestlé Hungária 115 milliárd, a Futureal Holding 111 milliárd forintnyi kötvényen adott túl, és százmilliárdos nagyságrendű aukciót tartott a Flextronics és a Hell Energy is. A Magyar Telekom, a Richter és a Mol egyaránt 70 milliárd forintos kibocsátással vett részt az Nkp-ban.
Friss tőzsdei árfolyamokért kattints a Pénzcentrum Árfolyam oldalára!

Ezt kevesen tudják a saját megtakarításairól: nagyon sok pénzük elúszhat, ha erre most nem figyelnek
A hagyományos 60/40-es befektetési stratégia, amely 60% részvényt és 40% kötvényt tartalmaz, az elmúlt időszakban nem működött a megszokott módon.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


