A Pénzcentrum 2025. április 26.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, az EuroJackpot nyerőszámai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!
Újraindult a magyar gazdaság, és az előző negyedévi mélyponthoz képest 11,3 százalékos növekedést ért el a harmadik negyedévben - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter hétfőn a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
A miniszter elmondta: az egy évvel ezelőttihez képest viszont még visszaesést mutat 4,6-4,7 százalékkal. Az újraindulás megtörtént, az elemzői várakozásokhoz képest jelentősen kisebb a visszaesés éves mértéke. A részletes adatok egyelőre még nem állnak rendelkezésre, azonban az látható, hogy az infokommunikáció, a pénzügyi szolgáltatások növekedése segítette a harmadik negyedév teljesítményét. A családok lakáshitele is kedvezőbben alakult, mint ahogyan azt korábban várták, és továbbra is a szállítás, a kereskedelem, a turizmus, a vendéglátás, a szórakoztatóipar, az ami jelentős éves alapú visszaesést szenvedett el.
Kiemelte azt is, hogy vannak a kormánynak olyan gazdaságpolitika döntései, amelyeket az elmúlt tíz évben következetesen érvényesített, ezeket most "sem szabad feladni". Az egyik, amiben hisznek, hogy adókedvezmények célzott és jól elhelyezett formájával sikerülhet a gazdasági növekedést tovább erősíteni. A járvány okozta helyzet miatt nemcsak abban engedtek, hogy a költségvetési politika most legyen költekezőbb és tekintsen el a hiány szinten tartásától, hanem azt is folytatták, hogy a adócsökkentéseket itt is érvényesíteni kell.
Varga Mihály példaként említette, hogy az ételkiszállítás általános forgalmi adójának (áfa) kulcsát 27 százalékról 5 százalékra csökkentik a veszélyhelyzet idején, valamint jövőre a lakás-áfa 27 százalékról 5 százalékra csökken, vagy éppen a kisvállalkozói adó mértéke is 12 százalékról 11 százalékra mérséklődik majd.
(Fotó: MTI/Bruzák Noémi)


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


