Nemcsak a hallást, hanem az agy hangfeldolgozását, a kommunikációt, a kapcsolatokat és a mentális egészséget is befolyásolja.
Kifulladni látszik a gyógyszergyárakat készítményeik árának csökkentésére kényszerítő, úgynevezett vaklicit intézménye, legalábbis erre lehet következtetni az októbertől hatályos új gyógyszerárakból - írta a Világgazdaság csütörtöki számában.
Az Országos Egészségbiztosító Pénztártól (OEP) a lap úgy tudja, hogy bár 396 szerhez olcsóbban lehet majd hozzájutni a patikákban, csaknem ugyanennyi, 378 orvosság viszont drágább lesz.
A 2011 őszén bevezetett gyártói versenyeztetés lényege, hogy az OEP árversenyt hirdet az azonos hatóanyagot tartalmazó generikus gyógyszerek között, a cégek nem ismerik egymás ajánlatát, vakon licitálnak.
Az első három vakliciten még 5, 20, majd 8 milliárd forintot takarított meg a biztosító, de a gyártók figyelmeztettek, hogy egy bizonyos árszintnél lejjebb nem fogják vinni a termékeiket, mert ezzel azt kockáztatják, hogy más európai piacokon is csökkenteni kell készítményeik árát - írta a Világgazdaság.
A lap szerint Európán belül Magyarországon az egyik legalacsonyabb a gyógyszerek ára: az átlagos fogyasztói ár 2013-ban 1948 forint volt dobozonként, ami a tavalyi évben átlagosan 3,3 százalékos, 2010 óta pedig 6,3 százalékos árcsökkenést jelent.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


