Wossala Rozina: a kiégett generáció helyét a wellbeing-generáció veszi át
Wossala Rozina nyitóelőadásában a z generáció lehetőségeiről beszélt, az előttünk álló legnagyobb nehézségekről.
Wossala Rozina nyitóelőadásában a z generáció lehetőségeiről beszélt, az előttünk álló legnagyobb nehézségekről.
A nagymértékű vagyonnövekedés többek között a lakásvagyon növekedésének és a hitelkártya- valamint diákhitel-adósság csökkenésének köszönhető.
A mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack?
Az Y és Z generáció tagjai gyakran válnak karrierturistává azért, hogy megtalálják a számukra legjobb munkahelyet. Még akkor is, ha addig több szervezetet hagynak maguk mögött.
November 9-én megrendezésre került a Pénzcentrum és Portfolio közösen megszervezett fesztiválja, a GEN Z FEST/GREEN.
Az online élmények megfelelően helyettesítik a személyeseket – vélekedik így az Egyesült Államokban élő emberek harmada, a Y- és Z generációs válaszadóknak pedig a fele.
Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai.
Megvizsgálták a különféle generációk tagjainak jellemzőit, különösen fókuszálva a gazdasági, a munkaerőpiaci, fogyasztási, megtakarítási szokásaikra.
A belföldi turizmus várakozásai ugyan szépen alakulnak, de idén csak kevesebben kalkulálnak külföldi utazással.
Tényleg lusták, igénytelenek és hisztisek lennének a Z generáció tagjai, vagy csak a szokásos "régen minden jobb volt" dolgozik az idősebbekben, mikor ezzel vádolják őket?
A fiatalok egyre inkább aggódnak a magánéletük és a személyes adataik védelméért.
A generációs különbségek bemutatásával és a fiatalok pénzügyi kilátásainak elemzésével indult a Gen Z Fest.
A Z-generáció az e-kereskedelem motorja Magyarországon.
A 15 és 40 év közöttiek közel száz százaléka netezik, azonban a 75 év felettiek közül kevesen.
Meggondolatlanság, impulzív döntések, elmaradt jövőtervezés – vajon igazak az Y-generációval szemben megfogalmazott kritikák?
Minél nagyobb egy cég, annál korosabb a cégvezető?
A vállalatok ma már egyre nagyobb kihívásokkal találják szembe magukat, ha a szakképzett munkaerő megtalálásáról van szó. Több kutatásból is kiderül, hogy a munkaerőpiac legnagyobb része Z és Y generációs fiatalokból áll, előbbiek - az 1995 és 2010 között születettek - pedig 2025-re a globális munkaerő 75 százalékát teszik majd ki. A fiatal munkavállalóknak pedig újszerű igényeik vannak a munkahelyi légkörrel és folyamatokkal kapcsolatban. Szakmai kihívásokra, felelősségteljes munkára vágynak, és azonnali eredményeket akarnak, hiszen a digitalizáció korában nincs idő kivárni a ranglétra kijárását. Ezért ma már elengedhetetlen, hogy a cégek generációkra szabott üzenetekkel toborozzanak potenciális munkavállalókat, és meg tudják szólítani az ambiciózus, szakképzett tehetségeket, akiknek testre szabott fejlődési lehetőségeket kínálnak.
A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű. Messze a közösségi média az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel és a munka világával kapcsolatban.A leggyakoribb témák között szerepelt a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánik, a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanság, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdései is.
Küzdelmekkel teli időskor vár azokra, akik nem készülnek fel időben.
Egyértelműnek látszik, hogy az "Y" generáció évei következnek az üzleti életben is.