Most érkezett! Hivatalos, zöld utat kapott az új budapesti híd
Hosszú évek várakozása után végre pont kerülhet a Gubacsi vasúti híd sorsára.
Hosszú évek várakozása után végre pont kerülhet a Gubacsi vasúti híd sorsára.
A hétvégétől, március 15. és április 27. között már tavaszi menetrend szerint közlekednek a Gemenci Állami Erdei Vasút járatai.
Egy új tanulmány szerint a St. Pancras pályaudvar kihasználatlan potenciállal rendelkezik: a jelenlegi 1800 fős nemzetközi utaskapacitás akár 5000 főre is növelhető óránként.
Komoly fejlesztések készülnek a Dunántúl egyik fontos vasúti szakaszán: gyorsabb és nehezebb vonatok is közlekedhetnek majd.
Az ukrán hálókocsikból álló Transcarpathia nemzetközi gyorsvonat ezentúl naponta közlekedik Budapest és Kijev között.
A Székesfehérvár-Szombathely-vasútvonal Szentgál-Városlőd-Kislőd-szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát.
Kevesebb pénz juthat jövőre vasúti személyszállításra, miközben a gyorsforgalmi utak koncesszióira, valamint a vasútnál lassabb autóbuszos személyszállításra is több forrás juthat.
Felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervét, hogy teljes funkcionalitással fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést.
Egyre gyakoribbak az olyan esetek, hogy a késések miatt teljesen felborul a tervezhetőség a vasútüzemben.
December 16-án nyílik meg a Párizs és Berlin közötti nagysebességű vasútvonal, a nyolcórás útra egy jegy ára 59,99 euróba kerül másodosztályon, azaz kb. 24 ezer forint.
A menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítását követően, 2028-tól lehetséges.
Változások érintenek egyes vonat-, busz- és HÉV-járatokat is. Kérik az utasokat, hogy ne megszokásból utazzanak.
Az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolságibusz-közlekedés az országban.
Csupán a szerencsén múlt, hogy három barátja sérülések nélkül megúszta az életveszélyes játékot.
Lehet, hogy hamarosan újabb vasúti szárnyvonalak bezárást kell megszenvedniük az utasokat, és ennek különösen a békésiek nem fognak örülni.
A fennakadások csökkentését és tervezhetőséget kérnek a fuvarozók és megbízóik.
Korszerűbb, egységesebb és az uniós előírásokkal harmonizáló új magyar vasúti műszaki szabályozás készül.
Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat.
Az ország gazdasági és politikai függetlenségének megőrzése érdekében fontos a tudatos stratégiai együttműködés Kínával.
A hálókocsikkal és fekvőhelyes kocsikkal az 1000-1500 kilométeres körzetben történő vasúti utazás is nyereségessé válhat.