Eddig sem tudtak időben fizetni a cégek, de a járvány ezen is csak tovább ront
Létszámstop van a magyar cégek harmadánál.
Létszámstop van a magyar cégek harmadánál.
A 2019-es év kifejezetten mozgalmas volt munkaerőpiaci szempontból. Szinte már fojtogatja a magyar gazdaságot a munkaerőhiány, ennek köszönhetően folyamatosan, és nagy ütemben emelkednek a bérek, és a munkások érdekérvényesítő képességei is: egyre több helyen sztrájkoltak. De lehetett hallani létszámstopról is, az év vége tartogatta az egyik legnagyobb meglepetést: az 500 ezres jutalom a belügyi tárca alá rendvédelmi szerveinek tagjai.
A Pénzcentrum oldalán 2018 elején elindított interjúsorozatunk keretében a legjelentősebb, a legtöbb embert foglalkoztató hazai vállalatok hr vezetőivel készítünk interjút. A sorozat 2019-ben is folytatódott, hiszen továbbra is kíváncsiak voltunk arra, mik a trendek, merre tart a piac.
Matt Simister: 2009 óta 230 milliárd Ft adót fizetettünk.
Egyre többet hallani az autóipar globális visszaesésről - és ez ma már egészen biztos, hogy hatással lesz a hazai termelésre, azon belül is a szükséges munkaerő létszámra. A Bosch kötelékében dolgozók állása jelenleg nincs veszélyben, ám minden lehetséges forgatókönyvre felkészültek - tudtuk meg Somogyi Andrástól, a vállalat HR igazgatójától. Interjú.
Bernhard Haider arról is beszélt, bevezetik-e az online vásárlást Magyarországon.
Hagyják elszivárogni a munkaerőt az autóipari beszállítók, válaszul az ágazat lejtmenetére. A többség kivár, tömeges leépítést nem terveznek a következő fél évben, sőt, egy kis részük létszámot bővít - derült ki egy autóipari munkaerőpiac körkérdéséből. Ahogy arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, egyre több helyről hallani egy közelgő újabb válságról, ami miatt az autóiparban több helyen is létszámstop van érvényben - habár egyik általunk megkérdezett cég sem árult el konkrétumokat.
Ezek voltak 2019 39. hetének legfontosabb hírei a Pénzcentrumon.
"Az elmúlt időszakban az autóiparban is érezhető egy stop. Vannak olyan cégek, amelyek le is építettek, amiről a korábbi években nem hallhattunk. Vannak olyan cégek, amelyek nem vesznek fel plusz munkaerőt, sőt a fluktuációt sem pótolják. Most az autóiparban érezhető ez a legjobban" - mondta el a Pénzcentrumnak Csákvári Róbert. A Work Force Kft. ügyvezető tulajdonosa szerint ráadásul ez át fog szivárogni más szektorokra is. Mint mondta, "nem lehet azt prognosztizálni most, hogy ez a válság hasonló lesz, mint a 2008-as volt, de lesz." Interjú
Ezek voltak 2019 38. hetének legfontosabb hírei a Pénzcentrumon.
A világ meghatározó autópiacai a visszaesés jeleit mutatják, a jövő nem tűnik rózsásnak többek között a Brexit vagy éppen az amerikai-kínai kereskedelmi háború jelentette kockázatok miatt. Egyre több helyről hallani egy közelgő újabb válságról, a Pénzcentrum több ágazati szereplőtől is úgy értesült, hogy emiatt az autóiparban több helyen is létszámstop van érvényben.
Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.