A kormány már 2012-ben nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek minősítette a projektet.
2020 első negyedévében kezdődhet el a 83-as főút Győr-Pápa szakaszának négysávosítása.
A főút Pápáig tartó része - főleg Győrszemere környékén - nagyon veszélyes, rendszeresek a balesetek a szűk, kanyargós nyomvonal miatt. Ezt a problémát is megoldaná, ha a mintegy 36 kilométeres szakaszt négysávossá alakítanák. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Kisalföldet arról tájékoztatta, hogy már elkészültek a beruházás kiviteli tervei.
Az út bővítéséhez szükséges területszerzés tavaly ősszel kezdődött el, és jelenleg már 85 százalékon áll. A régészeti feltárások május óta folynak. A fakivágások az esztendő második felében indulhatnak, és az év végére fejeződhetnek be.
Az építési munkák a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása és a forrás rendelkezésre állása után kezdődhetnek el. Az állami cég azzal számol, hogy ez 2020 első negyedévét jelentheti. Az európai uniós támogatásból tervezett fejlesztés várható befejezése 2022 vége. Az, hogy a beruházás mennyibe kerül, csak a kivitelezési szerződés aláírása után derül ki.
Hivatalosan nem gyorsforgalmi, hanem kétszer kétsávos főút épül. Ettől függetlenül, miután középen fizikai elválasztás lesz, a szakaszt 110 kilométer/órás maximális sebességre tervezik és Pápa északi részénél, Gyarmatnál, Tét déli és északi részénél, Győrszemerénél, valamint a koroncói elágazásnál külön szintű csomópontok épülnek. Az új nyomvonal valamennyi érintett települést elkerüli.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


