Pénzcentrum • 2011. február 24. 16:52
A biztosítási szektor átlagánál magasabb megtérülés mellett 3,5 milliárd forint adózott eredménnyel zárta 2010-et a Groupama Garancia Biztosító az éves profitját 3,8 milliárd forinttal terhelő különadó ellenére. 2011-ben a társaság várakozásai szerint javulhat a háztartások megtakarítási helyzete, ennek köszönhetően a hazai életbiztosítási piac díjbevétele 5%-kal bővülhet, a nem-életbiztosítások területén azonban stagnálással számolnak. A harmadik legnagyobb hazai biztosító egy budapesti sajtótájékoztatón értékelte ma a rendkívül nehéznek bizonyult 2010-es évet.
A magyar biztosítási piac 2010-ben mutatott 1,6%-os díjbevétel-növekedése megfelel a biztosító várakozásainak, igaz, az életbiztosítások területén kisebb növekedésre, a nem-életbiztosításokban pedig kisebb visszaesésre számított a biztosító. Különösen a nem-életbiztosításokban szembesültek nagy kihívásokkal a piac szereplői, a társaság például a május-júniusi árvíz- és viharkárok 7,3 milliárdos kárkifizetést jelentettek. Emiatt és többek között a mezőgazdasági kárügyek következtében 2010 egészében 30%-kal magasabb kárkifizetést teljesített a biztosító, mint egy évvel korábban - ismertette a biztosító mai sajtótájékoztatóján Yann Ménétrier vezérigazgató.
A 2010-es év másik nagy terheként a társaság üzleti tervezését megnehezítő különadót említette a szakember, mely a társaság számára tavaly 3,756 milliárd forintos terhet jelentett. 2010-ben ugyanakkor a piaci átlagnál 3,3 százalékponttal nagyobb ütemben, 4,9%-kal tudta emelni díjbevételét a biztosító, ennek is köszönhetően a magyar számviteli szabályok szerint 3,5 milliárd forintos eredménnyel zárta a 2010-es évet, szemben az egy évvel korábbi 10,7 milliárd forinttal. A 2009-es, fúzióhoz kapcsolódó és a 2010-es különadóból származó egyszeri tételektől eltekintve a tavalyelőtti 7,6 milliárd forintról 6,5 milliárd forintra csökkent a biztosító adózott eredménye.
A 2010-es év az életbiztosítási üzletágban hozott nagyobb eredményeket a biztosító számára, a saját hálózatban elért teljesítményt pedig kiemelkedő sikerként értékeli a társaság. A biztosító egyszeri díjas termékei járultak hozzá leginkább az élet üzletág növekedéséhez, az erős piaci versennyel jellemezhető nem-élet üzletágban viszont a piachoz hasonlóan csökkent a biztosító díjbevétele. A lakásbiztosítások területén a szűkülő piacon szinten tartotta állományát a cég, a kkv-szektorban viszont dinamikus növekedést ért el a vagyon- és felelősségbiztosítások sikerének köszönhetően.
Csonka István, a biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese a hosszú távú öngondoskodás jelentőségét hangsúlyozta a sajtótájékoztatón. Ehhez kapcsolódóan 2011 tavaszán új nyugdíjprogrammal lép a piacra a társaság, melynek keretében kétezer fős üzletkötői hálózattal személyesen keresik fel az ügyfeleket, testre szabott megoldást kínálva nekik.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Új termékeik között az idei évtől családi balesetbiztosítás, életszínvonal biztosítás (az OTP lakossági folyószámlájáházo) és új unit-linked életbiztosítások is megtalálhatók. A nem-életbiztosítások területén a tavaly megkezdett garantált szolgáltatásokat szeretnék kiterjeszteni (mindenfajta kárbejelentéshez szolgáltatási garanciát vállalnak), és bővítenék a kkv-k számára kialakított termékkörüket is. Mindezek értékesítéséhez az OTP mint stratégiai partner 400 fiókján túl 156 saját fiók és több mint 2000 üzletkötő áll a biztosító rendelkezésére.
Március 22-én kerül megrendezésre a Portfolio.hu Biztosítási Konferenciája, melynek Csonka István, a Groupama Garancia értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese is meghívott előadója. Regisztráljon Ön is az eseményre!