Pénzcentrum • 2010. április 15. 15:32
Mától újra értékesítheti kötelező biztosítási termékét a Wabard Biztosító Zrt., miután a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ma közzétett határozata alapján visszaengedte a piacra a tavaly szeptemberben adminisztratív hiányosságok miatt felfüggesztetett társaságot. Bár a biztosító így az év végi kiélezett kampányból kimaradt, kedvező díjainak köszönhetően jelentősen beleszólhat az évközi versenybe - derül ki a Biztosítás.hu internetes alkusz elemzéséből.
Bár a 2008 októberében piacra lépett és Wáberer György nevével fémjelzett Wabard Biztosító Zrt. tulajdonosi háttere miatt elsősorban a flotta szegmens meghódításáért indult harcba, a társaság a gépjármű felelősségbiztosítások lakossági piacán is több tízezres ügyfélszámot célzott meg indulásakor. A várakozásokon felül hozta is a terveket első kampányában: több mint hetvenezer ügyfelet szerzett: ennek háromnegyede lakossági, a maradék egynegyed pedig flottaszerződés volt. Vélhetően ugyanakkor éppen a vártnál is nagyobb állományszerzés vezethetett a biztosító tavalyi felfüggesztéséhez, a PSZÁF indoklása szerint ugyanis a társaság az információs és ellenőrzési, valamint a nyilvántartási rendszerének működtetésével nem tudott megbirkózott a tavalyi évben, így a 2009-es kampányában már nem vehetett részt.
"A mai naptól ugyanakkor, miután teljesítette a PSZÁF által előírt átalakításokat és rendbe tette adminisztrációs rendszereit, a tavalyi kihagyott kampány és állományvesztés után most intenzív ügyfélszerzésbe kezdhet a biztosító." - véli Rácz István a Biztosítás.hu internetes alkusz ügyvezetője. Az alkuszcég a napokban több mint tízezer díjszámítás eredményeit hasonlította össze, amelyből az látszik, hogy a Wabard újra versenyképes tarifákon kínálja kötelező biztosításait, így év közben több ezer kötelező megkötésére számíthat.
A társaság ajánlatait elsőként visszakapcsoló Biztosítás.hu ügyvezetője szerint az év hátralévő részében a Wabard az esetek 12 százalékában várhatóan a legolcsóbb, mintegy harmadában pedig várhatóan a három legolcsóbb biztosító között találja majd magát az összehasonlításokban. Érdekesség, hogy a Wabard által megcélzott korosztályok között nincsenek 25 évesnél fiatalabb - a biztosítók által kockázatosabbnak mondott - vezetők, ami a Biztosítás.hu elemzése szerint megfontolt tarifakészítésre vall. Főszabályként a Wabard a 31-41 év közötti korosztályokban kínál alacsony díjakat, emellett jelentős szerzésre számíthat még a 41 év feletti ügyfelek körében is, ahol szintén nagy számban jön ki a díj a legkedvezőbbre.
A személygépjárművek tulajdonosai mellett a Wabard a vontatókra is kedvező díjat kínál. Ebben a kategóriában a biztosítótársaság tarifája az esetek 85 százalékában a legolcsóbb, így a fuvarozók körében is jelentős évközi népszerűségre számíthat.
Rácz István szerint - bár a tavalyi kampányban emelkedett azoknak a száma, akik a díj mellett a biztosító ismertségét és nagyságát is figyelembe vették választásuk során- a legtöbben még mindig ár alapján választanak maguknak kötelező biztosítót. Mivel a kampányban adott jelentős kedvezmények januártól már nem járnak az autósoknak, évközben általában többet kell fizetni a kötelezőért, így a Wabard tarifa az évközi versenyben is igen vonzó lehet az olcsó kötelezőt keresőknek.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A gépjármű-eladások csökkenésével pedig- idén mindössze 60 ezer új autó eladására számítanak a forgalmazók - megnőhet a jelentősége a Wabard által várhatóan megszerezhető 6-7 ezer db évközi szerződésnek.
A Biztosítás.hu szerint ugyanakkor nagy kérdés, hogy a Wabard megtépázott hírneve hány ügyfelet térít majd el a legalacsonyabb díj választásától, valamint az is, hogy a biztosító egyéb termékei (pl.: CASCO) mennyire lesznek sikeresek az autósok körében.