Az idei évben már nagyon sok autós dönt úgy, hogy nem csak az ár számít a biztosítóválasztásban. Emellett azonban egyre nagyobb az újrakötések száma, viszont a döntést nehezíti, hogy túlságosan bonyolult a kedvezmények rendszere - derült ki a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) sajtótájékoztatóján.
Az idei kötelező kampány jellemzői
Papp Lajos, az FBAMSZ elnöke elmondta, úgy gondolják a tapasztalatok és az előzetes adatok alapján, idén új rekord születhet, s a váltók száma elérheti a 800 ezret is. Becsléseik szerint az alkuszokon keresztül a váltók 60 százaléka köt új szerződést. Fontos kiemelni, hogy az ügyfelek egyre jobban informálódnak a szerződések újrakötésekor.
Szintén jelentős - bár nem újdonság -, hogy a gazdasági körülmények hatására a lakosság már akár 5000 forintért is váltásra szánja el magát, az ügyfelek érzékenysége jelentősebbé vált. Évekkel ezelőtt 10 ezer forint volt az összeg, s még tavaly is 6-7000 forint volt az az összeg, amiért váltottak az ügyfelek.
Szakmai szempontból fontosnak értékelte Papp, hogy a kedvezmények rendszere koncepciótlan, nem tervszerű az építkezés, a biztosítók inkább egymást másolják. Emellett jelentősen megemelkedett az újrakötések száma is. Mára ez a lehetőség már teljesen nyilvánossá vált, évekkel ezelőtt még "titkolták" inkább a biztosítók.
Papp Lajos szerint az ügyfelek az elmúlt évek tapasztalatai alapján rájöttek már arra, hogy nem csak az ár számít. Az idei adatok szerint a váltók 40 százaléka már nem automatikusan a legolcsóbb biztosítást választja. Ennek oka a negatív tapasztalatok mellett, hogy az ügyfelek megnézik azt, milyen szolgáltatást kapnak az egyes biztosítóktól. A nagy szereplők is rájöttek arra, hogy az eddigi politikájukat nem tudják folytatni, s be kell szállni az árversenybe.
Ami a legfurcsább az FBAMSZ számára, az a kedvezmények rendszere. Rendkívül sokfélét alkalmaznak a piaci szereplők, azonban ennek megvan az a veszélye, hogy komolytalanná válik a rendszer. A kedvezmények inkább az ügyfélszerzést célozzák, nem pedig a kockázatnak megfelelő árazást. Több szereplő úgy alkotta meg a rendszert, hogy az ügyfél gyakorlatilag nem tud abból "kiesni", azaz Papp Lajos szerint ez már értelmét vesztette, a dolog teljesen automatikus. A kedvezmények lényegében beépültek a díjakba, az hogy ezt külön hirdették meg, inkább marketingfogás, s nem az ügyfelek tájékoztatását szolgálja.
Probléma, hogy a biztosítóknak nincs középtávón koncepciója, évről évre változik a kedvezmények rendszere. Szakmai szempontból a veszélyközösség díjtartalmát (adott módozat fedezetét megteremtő díjhátteret) nagyon fontos volna megtartani. A kedvezmények csak akkor szolgáltathatják ezt, ha megvan a hátterük - a gyakorlatban a kedvezményt gyakran csupán bemondás alapján ítélik meg. Erre is figyelnie kell a Felügyeletnek Papp szerint.
Az újrakötések és az új szereplők
A biztosítók a piacszerzés miatt "hálátlanok" a meglévő ügyfelekkel szemben. Az FBAMSZ szerint 30 százalék az újrakötők aránya, így a ténylegesen biztosítót váltók száma 550-600 ezer autósra tehető. Az újrakötési láz addig tarthat, amíg nem válik a jelenség tömegessé.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A két új piaci szereplő Papp szerint gyökeresen eltérő megközelítéssel rendelkezik. A Wabard agresszívebb, míg az MKB megfontolt piacépítésre törekszik, ami megmutatkozik az árazásban, s a várható eredményekben is.
Az idei kampány problémái
Az első fő probléma a kártörténeti igazolással kapcsolatos, hiszen az új BOMA rendszerben a tavalyi tapasztalatok szerint 10-ből 3-szor tudták sikeresen lekérdezni az ügyfél bonus-malus besorolását. A fő probléma Cselovszki Zsolt, az FBAMSZ Gépjárműszekciójának elnöke szerint az, hogy hiányzik az egyedi azonosítás lehetősége, melyre az adószám alkalmazása lenne a megoldás. Ennek a problémának pedig komoly következményei lehetnek, hiszen a hibásan átadott adatok miatt az ügyfél el is veszítheti a bonus-malus fokozatát.
A díjverseny maga hasznos, azonban az árcsökkenés már elért egy olyan kritikus szintet, mikor a veszélyközösség biztonsága gyengül. Emellett romolhat a szolgáltatás minősége is - hívja fel a figyelmet Cselovszki. A mostani rendszerben a károsultak védelme háttérbe szorult, ezt orvosolni vagy a kormányrendelet szigorításával, vagy a direkt kárrendezés elterjedésével lehetne.
Ez utóbbi lényege, hogy a károsult eldöntheti, hogy a saját, vagy a károkozó biztosítójához forduljon. A szolgáltatás a piacon egy újabb versenyt generálna, amely hasznos lenne az ügyfelek számára is.
Cselovszki szerint továbbra is megmarad a kampány, mert még az évközi váltás bevezetésével is ugyanúgy megéri kampányt szervezni, hiszen az ügyfelek állományának nagy részének az évfordulója továbbra is december 31-re esne. Az FBAMSZ szerint a verseny is megmarad a következő évek során.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.