Az Allianz folytatja a növekedést a New Europe régióban, a nehéz piaci környezet ellenére
Az Allianz folytatja növekedését a New Europe országaiban. 2008 első félévének végére a biztosítási díjak volumene 10,5 százalékkal emelkedett, elérve a 2,1 milliárd eurót. Az előző év második negyedévéhez viszonyítva a régió társaságai díjbevételeiket 14,3 százalékkal, több mint 1 milliárd euróra növelték. Ezek a növekedési ráták lehetővé tették az Allianz számára, hogy megtartsa erős pozícióit ebben a fontos, növekedő régióban, a komoly kihívásokat támasztó gazdasági környezet ellenére.
"Bár nehéz piacon kell működnünk, képesek voltunk növelni a díjbevételeinket a 2008. év első felében. Ez egyértelműen jelzi ügyfeleink bizalmát, és tükrözi azokat az erőfeszítéseket, amelyeket többcsatornás értékesítés módszerünk alkalmazásával tettünk a régióban. Folytatjuk szolgáltatásaink ügyfélközpontú tökéletesítését" - nyilatkozta Werner Zedelius, az Allianz igazgatóságának a növekedő piacokért felelős tagja.
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág 479 millió euró kötelező díjbevételt realizált. Éves összehasonlításban a díjbevétel 21 százalékkal csökkent, főként azért, mert lengyelországi banki partnerünk, a PEKAO kevesebbet tudott értékesíteni. Ha ezt a hatást kiszűrjük, a régióban a díjbevételek 12,2 százalékos növekedését állapíthatjuk meg. Az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva a New Europe-ban működő Allianz társaságok a kötelező díjbevételeiket 3,7 százalékkal , 234 millió euróra tudták növelni. A díjbevétel csökkenésével összhangban az Élet- és Egészségbiztosítási üzletágban az üzemi eredmény 22 százalékkal, 28 millió euróra csökkent, 2007. első félévével összehasonlítva.
Kiemelendő, hogy Magyarországon az Allianz folytatta jelentős növekedését a 2008. év első félévében, díjbevételét pedig 69,6 százalékkal, 95 millió euróra tudta növelni. Az Allianz életbiztosítási üzletágának növekedése Szlovákiában szintén jelentős fejlemény, itt a díjbevételek 15 százalékkal, 145 millió euróra nőttek. Ez a növekedés főként a befektetéshez kapcsolódó termékek értékesítésének köszönhető.
A nem-élet üzletág
A nem-élet üzletágban realizált bruttó díjbevételek 2008. első félévében több mint 21 százalékkal, 1,6 milliárd euróra emelkedtek. 2008. második negyedévében a díjbevételek 12 százalékkal nőttek2, elérve a 781 millió eurós volument, a 2007. év második negyedévével összevetve. A Nem-élet üzletág üzemi eredménye a tervezettnél magasabb lett, de a 129 millió eurós eredmény így is 9,8 százalékos csökkenést mutat, amely főként az egész piacot sújtó káreseményeknek tudható be.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 2008. első félévében a növekedést főként az orosz és a lengyel piac táplálta. Az oroszországi Allianz társaságok produkálták a legnagyobb, több mint 81 százalékos növekedést, amelyhez 486 millió eurós díjbevétel társult. Az Allianz Lengyelország több mint 25 százalékkal tudta növelni díjbevételét, amely így 277 millió eurót tett ki. Ezeket a pozitív fejleményeket főként a gépjármű-biztosításoknak köszönhetjük.
Folyamatosan erősödő jelenlét
Az Allianz több olyan kezdeményezésre koncentrál a régióban, amelyek célja az üzleti tevékenység további nyereséges növelése és a piaci jelenlét bővítése. Ezeknek a kezdeményezéseknek a többsége az ügyfelek változó igényein alapszik, akik egyre inkább erős partnert szeretnének maguk mellett tudni pénzügyi szükségleteik megtervezéséhez.
"Ügyfélfókusz Kezdeményezésünk részeként folyamatosan keressük annak a módját, hogy még jobban megkönnyítsük ügyfeleink számára ügyeik intézését, és kiterjedt elosztási hálózatunkon keresztül igyekszünk a lehető legteljesebb termékkínálattal megjelenni. Ennek megfelelően növeltük jelenlétünket a direkt üzletágban is, melynek révén már a New Europe négy országában vagyunk jelen" - magyarázza Klaus Junker, az Allianz New Europe regionális vezérigazgatója, a direkt üzletág régiós pozitív fejleményeit ismertetve.
2008. májusában az Allianz belépett a szlovén piacra is, és Ljubljanában megnyitotta első fiókját. A társaság aktív szereplő kíván lenni ennek a fontos piacnak a jövőbeni fejlesztésében. Az Allianz Azerbajdzsánban is terjeszkedik, ahol a ROSNO áprilisban képviseleti irodát fog nyitni Bakuban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


