A PSZÁF által közölt 2007-es évre vonatkozó adatok azt mutatják, hogy a szektor tovább száguld, igaz csökkenő dinamika jellemzi a piacot, a növekedés motorja továbbra is a unit-linked termékkör. Azonban tovább nő az egyszeri konstrukciók aránya és emelkednek a jutalék jellegű költségek is.
A PSZÁF adatai alapján a tavalyi évben az élet üzletág 505 milliárd forint díjbevételt ért el, míg a nem-élet üzletág közel 303 milliárd forintot (tavaly ez a szám 304, illetve 312 milliárd forint volt). A biztosítók összesített tavalyi díjbevétele 907 milliárd forintot tett ki, ez 13,88 százalékkal több az egy évvel korábbinál (tavaly ez az arány még 18,38 százalék volt). Azonban tartósnak mutatkozik az a tavaly kialakult sorrend, miszerint az élet üzletág vezet a nem élet üzletág előtt. Ez nagy részben annak köszönhető, hogy a társaságok nagy része 2007-ben is az életbiztosítások területére koncentrált és próbált meg nagyobb piaci részesedést szerezni ezen a területen. Ez jól látszik a termékfejlesztés dinamikáján és az innovatív disztribúciós megoldások alkalmazásán.
Míg a nem-élet ág, díjbevétel tekintetében, a tavalyi évben 3,36 százalékkal bővült, addig az élet ág 23,95 százalékkal.
Élet üzletágban a szerződésállomány mindössze 0,79 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a nem élet üzletágban 1,14 százalékos növekedés volt tapasztalható év/év alapon. A szektor egészét tekintve pedig 0,63 százalékos szerződésállomány növekedésről beszélhetünk.
A tavalyi adatokból kiderül, hogy tovább nőtt az egyszeri díjas konstrukciók aránya a teljes ágazati díjbevételen belül. Az összesített díjbevétel 38 százaléka egyszeri díjas életbiztosításokból származott tavaly, míg 2006-ban ez az arány 31 százalék volt.
Nincs egyensúly az életbiztosítási típusok esetében sem. Ugyanis az életbiztosítási díjbevételek több mint 60 (67,11) százalékát a unit-linked termékek adják és visszaszorulóban vannak a vegyes életbiztosítások (22 %), előtérbe kerülhetnek azonban a közeljövőben a kockázati életbiztosítások, köszönhetően a vállalati szektorban értékesített csoportos személybiztosításoknak és a határokat nem ismerő lakossági hitelezési kedvnek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jutalék jellegű szerzési költségek 15,4 százalékkal nőttek egy év alatt az élet és a nem élet üzletágban egyaránt, így összesen már 55 milliárd forintra rúgnak ezek a típusú költségek az élet szegmensben és 48 milliárdra a nem-élet szektorban.
Csökkenő növekedési dinamika és növekvő jutalék jellegű költségek jellemezték tehát a biztosítási szektor tavalyi évét. A kamatadó egy éves évfordulójára várt díjbevétel-robbanás közel sem forgatta fel a piacot, viszont hatására jó néhány új termék került bevezetésre.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.