Végső búcsút vettünk a Volkswagen legendás autójától: tényleg megér 17 millát a félvillany Golf?

Végső búcsút vettünk a Volkswagen legendás autójától: tényleg megér 17 millát a félvillany Golf?

2025. január 18. 13:02

Ilyen autó többet valószínüleg már nem lesz: a villamosítás és a SUV-őrület megette az 50 éves Volkswagen Golfot. Plug-in hibrid meghajtással teszteltük a legendás modell vélhetően utolsó változatát. A gyártó nem csak papíron ígérget: az autó tényleg el tud menni kb. 100 kilométert tisztán elektromos meghajtással, így pedig fillérekért lehet vele letudni a napi autózást, ha otthon töltjük. Ugyanakkor az ára egy sarkalatos pont, hiszen nem sokkal többért már ID.3-at is lehet venni, amelyhez jár még a zöld rendszám, annak minden előnyével.

Nagyon úgy fest, hogy 50 év után itt a vége, több mint 37 millió eladott példány és 8 generáció után nem lesz több új Volkswagen Golf. A mostani változatot 2019-ben mutatták be, tavaly még azért kapott egy modellfrissítést, hogy aztán szép csendben átadja a helyét az elektromos ID. modelleknek. Megnéztük, mit tud az ikonikus autó félig már villanyautó változata.

A ráncfelvarrás olyan apróbb változtatásokkal járt, mint a megváltozott lökhárítók, valamint a kocsi megkapta a legmodernebb LED-mátrix fényszórókat is, amelyek a korábbiaknál 15 százalékkal nagyobb teret tudnak bevilágítani a gyártó szerint - ezt ugyan centivel nem mértem le, de adjuk meg, egyébként tényleg impresszívek a világítótestek, nagyon jól teszik a dolgukat ködben, hóban, esőben is. Emellett a legnagyobb változás, hogy világítós lett a Volkswagen-embléma az elején, a LED-csíkkal együtt már tényleg valódi fényár! A hátsó lámpatest dizájnját is átszabták háromdésre, szintén LED-es rendszerrel.

Maga a golfos forma egyszerűen nem tud öregedni, 50 év után is mutatós a széles és lapos hatchback, 4289 milliméter hosszú, 1789 mm széles és 1467 mm magas 2630 mm-es tengelytávú karosszériával. Pont olyan méret, amivel egyszerű manőverezni, és a ki-be szállás sem olyan, mintha a a földről kéne feltápászkodni.

A rendszer lelkét a sok modellben bizonyított, 1,5 literes TSI motor adja, ami 150 lóerős, emellett a villanymotorja 116 lóerős, a PHEV Golf hatfokozatú DSG-váltóval kapható kizárólag, manuálissal nem lehet megvásárolni. A rendszerhez egy 19,7 kWh-s lítium-ion akkupakk tartozik, a rendszer 11 kW-os teljesítménnyel tölthető AC töltőn, így kb. 2 óra alatt lehet nulláról 100 százalékra feltölteni az autót. A Golf különlegessége, hogy DC villámtöltőn is képes áramot felvenni egy CCS-csatlakozón keresztül, méghozzá akár 50 kWh-val is - nekem nem sikerült ekkora sebességet kihoznom belőle, de végig szépen tartotta a 19 kWh körüli értéket.

Ami a fogyasztást illeti, a gyárlag megadott 13 kWh/100km-s fogyasztás téligumin, fűtéssel mindennel együtt már inkább 19 kWh körül alakult, de a kocsi így is meg tud tenni 100 kilométert tisztán elektromosan, ami a napi ingázáshoz bőségesen elegendő. 70 forintos, otthoni áramárral számolva kb. 1300 forintból meg tud tenni 100 kilométert, ennyiből kb. 2 liter benzint lehet tankolni. Utcai töltőn számoljunk 230 forintos kWh-árral, így 4370 forintba kerül 100 elektromos kilométer, ami kb. 7 literes fogyasztásnak felel meg. Szóval, ha valaki otthon meg tudja oldani a töltést, az konkrétan fillérekből tud autózni.

De mi van, ha úgy használjuk a plug-in hibridet, ahogy a legtöbben, akik kaptak a cégtől? Azaz hagyjuk a francba lemerülni, töltőnek pedig a közelébe sem megyünk. Nos, hibrid-módban is szépen töltöget vissza energiát, ha erősre állítjuk a rekuperációt, akkor még fékezni sem kell olyan gyakran. Így használva sem evett többet a majdnem 2100 kilós kocsi 5,5-6 liternél.

A 204 lóerő komoly dinamikával ruházza fel a kocsit, a villanymotornak hála keményen tud gyorsulni, az alacsony súlypont miatt nagyon ügyes az úton, könnyű vele dinamikusan közlekedni. Szinte észre sem lehet  venni, amikor vált a rendszer a két hajtáslánc között, ha pedig sportosra akarjuk venni a dolgoz, és manuálisan váltanánk, akkor ezt a kormány mögötti fülekkel tehetjük meg.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Belül amihez hozzászoktunk

Hála az égnek a modellfrissítéssel eltűntek az érintésérzékeny felületek a kormányról, visszajöttek a hagyományos vezérlőgombok, amiktől nem kap idegbajt az ember - úgy tűnik, meghallgatták a vásárlók szavát, akiknek a jelentős része utálta a megoldást. Viszont az ülésfűtés vagy a klíma vezérlését a központi panelen kell megoldani - azaz a hőfokot lehet állítani az érintésérzékeny felületeken is, de a befúvás erősségét a menüben találjuk.

Az új generációs szoftver levetkőzte a korábbi gyerekbetegségeket, immáron gond nélkül fut minden. A menü kicsit összetett, de megszokható, és az alul-felül megtalálható menüsor is a felhasználó segítségére van. Gond nélkül futott a vezeték nélküli telefontükrözés, és a középkonzolban még vezeték nélküli töltő is van. Az első üléseknél két USB-C csatlakozó található a mobileszközök töltéséhez, valamint egy 12 voltos aljzat, valamint kisebb-nagyobb tárolórekeszek, amelyekben kényelmesen elhelyezhetők azok az apróbb tárgyak, amelyeket érdemes mindig kéznél tartani.

Az első ülésekben kényelmes az utazás, a kormány helyzete széles tartományban állítható. Az ülés masszázsfunkciós, állítható hosszúságú ülőlapú, jó oldaltartású. Hátul az utastér átlagos méretű: el lehet férni, de kompromisszumokra van szükség, különösen a térd számára szűkebb hely miatt. A csomagtartó a hibrid rendszer helyigényes akkumulátora miatt viszonylag kicsi, padló alatti tárolórekesz nincs. Alaphelyzetben 273 literes, a hátsó ülések lehajtásával 1129 literre bővíthető - a hagyományos Golf esetében 381 liter a csomagtér. Az anyagminőségre nem lehet panasz, nem recseg-ropog a beltér és a hangszigetelés is olyan, amilyet a Volkswagentől.

Az ára riaszthat el

A Golf legalapabb, Start kivitele sima 1,5 literes benzinmotorral jelenleg 8 990 000 forintba kerül, a mild hibrid változatért pedig 12 802 780 forintot kell fizetni, ha pedig valaki dízelt szeretne, annak legkevesebb 14 121 510 forintot kell leperkálnia. A plug-in hibrid hajtáslánc elsőként a Style felszereltségben érhető el, legkevesebb 17 048 390 forint - és az újonnan megvásárolt darabokra már nincs is zöld rendszám. Pedig, ha úgy használja az ember, ahogy kell, akkor a napi ingázást jó eséllyel meg lehet oldani teljesen zölden is, nem szennyezve a levegőt.

Ugyanakkor a Golfból mintha nem akarnának PHEV-et eladni, legalábbis a hagyományos erőforrással szerelt verziókhoz képest igen nagy felárral bír. A Style-csomagban például ha a benzinmotorost kérjük, akkor kevesebb mint 12,5 millió forintot kell most kifizetni. Viszont a legolcsóbb elektromos ID.3 pedig már csak kb. 1 millió forinttal kerül többe, mint a plug-in Golf, arra megmaradnak a zöld rendszám előnyei, és még állami támogatást is lehet rá igényelni, ha cégre vásároljuk.

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 18. szombat
Piroska
3. hét
Január 18.
Micimackó napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. január 18. 19:20
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33