Bővülhet az utazási kedvezmény Miskolcon . Szeptembertől nemcsak az általános iskolások, hanem mások is élvezhetik a tömegközlekedés díjmentességét.
Hamarosan elkezdik kiszállítani a Volkswagen új villany-népautóját. A német autóklub szerint kint már ebben a hónapban átadják az első darabokat. Az árcédulákat elnézve nem kizárt, hogy Magyarországon nem csak az alapmodellre járhat majd a legmagasabb, 2,5 milliós állami támogatás.
Újabb infókat csöpögtetett a Volkswagen villany-népautójáról az ADAC. A német autóklub emlékeztet, a VW azzal a szlogennel reklámozta az ID.3-as modellt, hogy azzal "új korszak indul a Golf és a bogár után", a szervezet most megtudta, hogy az első pédányokat a Volkswagen június második felében szállítja le az autókat a németországi megrendelőknek.
Az új villanyautó háromféle akupakkal lesz kapható: 45, 58 és 77 kWh-s telepekkel szerelik őket, amelyekkel sorrendben 330, 420 és 550 kilométer lesz majd megtehető egyetlen töltéssel a WLTP-s adatok szerint - ugyanakkor az ADAC megjegyzi, hogy majd élesben dől el, hogy az elektromos Volkswagen valójában milyen hatótávval tud üzemelni. A hőcserélő széria lesz minden kocsiban, a hőszivattyús rendszerért azonban már felárat kérnek.
Autót vennél, de nincs rá elég pénzed? Keress olcsó finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorával!
Gordon Köcher, az autógyár műszaki projektmenedzsere korábban arról beszélt, hogy az ID.3-as a versenytársaknál gyorsabban lesz képes tölteni, a gyorstöltőkön 100 kW-val lehet majd tölteni a kocsikat, később ezt 125-re növelnék. Tehát még a legnagyobb akupakkos modellbe is rövid időn belül jópár kilométert bele lehet majd pakolni a nagyteljesítményű töltőkön.
És, hogy mennyire szánják népautónak az ID.3-at? A Volkswagen 2020-ban 100 ezer darabot értékesítene a modellből. Ehhez jöhet még az év végén megjelenő nagyobb verzió, az elektromos SUV ID.4-es is. A konszern összes márkája számára használható az alap platform, a VW-csoport 2022-ig 27 elektromos modellt tervez piacra dobni.
Oké, de mennyibe kerül?
Hivatalos árlista még nincs az ID.3-hoz, de az ADAC szerint Németországban támogatások nélkül 29 900 euróba, nagyjából 10,2 millió forintba kerül majd a legkisebb akupakkal szerelt modell. Ha Magyarországon is hasonló árcédulával jelenik meg a VW újdonsága, akkor jogosult lesz majd a maximális, 2,5 milliós állami támogatásra, így pedig akár 8 millió forint alatt is haza lehetne vinni a legalapabb ID.3-ast.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A közepes, 58-as akksival szerelt modell alapára a német autóklub becslése szerint kb. 37 ezer euró lesz, ami átszámolva nagyjából 12,6 millió forintnak felel meg. Erre elviekben már csak 500 ezer forint járna, de akár hozzá is igazíthatják a hazai támogatási sávhoz. A csúcsmodellre 45 ezer eurós vételárat becsül az ADAC, ami átszámolva pár százezerrel 15 millió forint felett van, szóval a magyar szabályok szerint erre a modellre már nem is járna ingyenpénz, de az importőr rugalmasságán múlik, hogy a csúcs ID.3-as becsúszik-e még a minimális összegbe.
Címlapkép: Volswagen
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


