Az első felfüggesztésben található alkatrész hibásodott meg, ezért van szükség a visszahívásokra.
Egyetért az Európai Parlament környezetvédelmi szakbizottsága az új autók kibocsátáscsökkentési terveivel, de már előre lefektetné azt is, hogy a következő évtizedben hogyan kell tovább csökkenteni az EU-ban gyártott gépjárművek károsanyag-emisszióját - írja a Bruxinfo. A képviselők által szerdán elfogadott jelentést júliusban szavazhatja meg az Európai Parlament plenárisa.
A környezetvédelmi területen korábban többször tapasztalt gyakorlattól eltérően az Európai Parlament nem kívánja továbbszigorítani az Európai Bizottság javaslatát az új gépjárművek kibocsátáscsökkentésével összefüggésben. Az EP környezetvédelmi szakbizottsága szerdán fogadta el a német néppárti Thomas Ulmer jelentését, amely lényegében jóváhagyja az Európai Bizottság javaslatát, nem módosít az általa szabott határértékeken, konkrétabb célkitűzések meghatározását kéri viszont hosszabb távon.
Az Európai Bizottság tavaly júliusban együtt fogadta el az új személyautók és a kisteherautók kibocsátáscsökkentéséről szóló két rendeletet. (Az Európai Parlament - két különböző jogszabály lévén - külön vitázik a két rendeletről, a szerdai szavazás csak a személyautókra vonatkozott.)
A 2020-tól gyártott új személyautók már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként szemben a 2011-ben "mért" átlag 135 grammhoz képest. Az EU előírásai szerint félidőben (2015-re) már 130 grammra kellene mérsékelni a személygépkocsik kibocsátását.
A környezetvédelmi szakbizottság jóváhagyta a 95 g/km-es célszámot 2020-ra, de egy elfogadott módosítás szerint az Európai Unió tagállamainak 2025-re 68-78 g/km-es szintre kellene továbbcsökkenteni az újonnan gyártott autók kibocsátását.
A 95 g/km gyártói átlagot jelent, ami azt jelenti, hogy az adott évben egy gyártó által előállított új autók átlagos kibocsátása nem lehet több 95 g/km-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gyártóknak lehetőségük van régebbi technológiájú, szennyezőbb autót gyártani, (az EP szerint évente legfeljebb ezret), de ez azt is jelenti, hogy az eddiginél több környezetbarát autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy 2020-ra elérjék a 95 g/km-es kibocsátási átlagot. Az EP - ennek elmulasztása esetén - különböző szankciókat tartana szükségesnek.
További ösztönzőt jelentene a minél tisztább modellek gyártására a szuperkredit-rendszer bevezetése. A parlament újítási javaslataként a kilométerenként 50 grammnál kevesebb károsanyagot kibocsátó autókat a gyártók 3,5 autónak számíthatják majd be a statisztikák elkészítésekor. Az Európai Parlament szerint 2016-tól ezt 1,5-re kellene csökkenteni, 2024-re pedig el is kellene törölni, magyarán 11 éven belül egy 50 g/km-os kibocsátású autó is már csak egy autónak számít az összkibocsátási statisztikák meghatározásakor.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A környezetvédelmi szakbizottság felhívta a figyelmet arra is, hogy sürgősen át kellene térni az ENSZ által kifejlesztett Könnyű Gépjárművek Légszennyezés-vizsgáló Ciklusa (WLTP) elnevezésű mérési eljárás európai uniós átvételére, amely az EP szerint sokkal megbízhatóbb, mint a jelenleg az EU-ban használt eljárások. A képviselők - idézve szakértőket - úgy látják, jelentős különbségek vannak a gyártók által "laboratóriumi" körülmények között mért és utána hivatalosan közölt, valamint a forgalomban mért valós károsanyag-kibocsátási értékek között.
Az Európai Parlament szakbizottságának jóváhagyásával megkezdődhetnek az egyeztetések a tagállamokat tömörítő Tanáccsal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Vállalkozásod van? Így csökkentheted az áramköltségeket akár harmadával, beruházás nélkül
Szalai Sándort, az E.ON szakértőjét kérdeztük az energiaszolgáltató új tarifacsomagjáról.
-
Érdemes már most bevásárolni az iskolakezdésre: néhány trükkel tízezreket spórolhatunk
Kedvező áron juthatunk iskolaszerekhez a Penny kínálatában.


