7 °C Budapest

Nike: új boltok a régiek helyett Magyarországon

Pénzcentrum
2011. október 17. 05:23

Több Nike-márkaboltot is bezártak Magyarországon, újak jöhetnek helyettük.

Cikkünk megjelenése után a Nike Magyarország az alábbiakról tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t:

Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteit működtető partnereit és a velük kötött együttműködést, és több kiskereskedő szerződését megszüntette. Ennek következtében az érintett kereskedők által üzemeltetett boltok, többek között a Westend és az Árkád bevásárlóközpontokban található üzletek is bezártak.

A márkaboltok kiemelten fontos szerepet játszanak a cég disztribúciós stratégiájában az egész világon, így Magyarországon is: éppen ezért a következő év elejétől kezdve a Nike új partnerekkel, új üzleteket nyit az országban.

Az árakra tett kijelentésekre reagálva: a Nike versenyképes, széles választékot kínál vásárlói számára különböző árkategóriákban, és mindent megtesz azért, hogy a változatos fogyasztói igényeknek - mind a termékek, mind pedig az árak kapcsán- maximálisan megfeleljen.


Az elmúlt hónapokban több Nike-márkabolt is bezárásra kényszerült Magyarországon. Sokatmondó, hogy - információink szerint- az elmúlt évek egyik legnagyobb kiskereskedelmi fejlesztésének számító KÖKI Terminál plázában sem lesz márkaboltja a sportruházati cégnek. Úgy tudjuk, a magyarországi Nike-márkaboltok legtöbbje franchise üzletként működik, azaz egy (magyar) vállalkozás üzemelteti őket.

Nike Magyarország: új üzleteket is nyitnak
Lapunk természetesen megkereste a márka magyarországi leányvállalatát is.

"Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteket működtető kereskedelmi partnereit, amelynek következtében több üzlet is bezárt. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a 2012-es év első hónapjaiban új partnerekkel, új Nike üzleteket nyissunk meg. A vásárlók addig is megtalálják legújabb termékeinket az ország számos pontján, többek között az Intersport, a Hervis, és a Playersroom boltokban, illetve a Spuri futó, és a Football Factor foci szaküzletekben." - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Tóth Attila, a Nike Magyarország Country Managere.

Mi áll a háttérben?

A Pénzcentrum.hu piaci forrásokból úgy értesült, a Nike legnagyobb problémája, hogy termékei drágának számítanak a magyar vásárlók számára, még a legnagyobb konkurensnek számító Adidas-hoz képest is. Ugyanakkor elsősorban presztízsokok miatt az üzletvezetőknek kötelező a prémiumtermékekből is jelentős készletet tartani, még akkor is, ha ezek a legdrágábbak, és ezek iránt a legkisebb a kereslet.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A másik oldalról ugyanakkor sok vevő megelégszik azokkal a -sokszor évekkel ezelőtti kollekcióból származó- termékekkel, amelyeket a nagy sportáruházak - akár a plázákban is- forgalmaznak. Ezek az üzletláncok ugyanis sokszor olyan hatalmas mennyiségben rendelnek, amelyekkel letörik az árakat, így jóval olcsóbban tudnak adni egyes terméket, mint a márkaboltok.

Sportruházatra azért költünk

A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9%-kal erősödött. A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is - derül ki a Gfk Hungária adataiból.

Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet" akciókkal.

"A sportfelszerelések és sportruházat piacán a hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket. A sajátmárkás termékek továbbra is jól fogynak a jó ár-érték arányuknak köszönhetően, és elsősorban a kevésbé neves márkáktól tudtak elhódítani piacrészt" mondta Bécs Lajos, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia szektorának Key Account menedzsere.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem