Kiszámolták: hónapokat töltünk vásárlással életünk során

Pénzcentrum
2011. október 13. 11:11

Érdekes adatok láttak napvilágot a fogyasztási szokásokról. Egy átlagos vásárló élete során 1539 órát, azaz 64 napot tölt azzal, hogy a boltban sétálgat.

Izgalmas kutatásra hívta fel a figyelmet a Daily Mail című brit napilap - egy nemrég publikált felmérés a szigetország fogyasztói szokásait vizsgálta. Az egyik legizgalmasabb megállapítás, hogy egy átlagos brit vásárló élete folyamán 1539 órát, azaz mintegy 64 napot tölt vásárlással, azaz sétálgat a szupermarketben, nézelődik, betesz néhány terméket a kosárba, majd sorban áll a pénztárnál.

A felmérés szerint a vásárlók átlagosan 35 ezer kilométert utaznak a házuktól a boltig (és vissza) életükben. Ez gyakorlatilag annyi, mintha körbeutaznák a Földet. A brit felnőttek közel fele minden héten két szupermarketbe is elmegy - a legolcsóbb termékeket keresve. A legtöbben ezt persze autóval teszik, ezért -mint azt a lapnak szakértők elmondták- a benzinköltség miatt szinte teljesen elbukják a boltok közti árkülönbségeket, azaz összességében szinte semmit sem spórolnak.

Szintén meglepő, hogy a vásárlók a háztartási cikkeken, leginkább WC-papíron akarnak a legtöbbet spórolni, de fontos számukra, hogy baromfihúst és gyümölcsöt, zöldséget is olcsón találjanak egy boltban.

Magyarország: az olcsóságért messzebbre is elmegyünk

A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, és a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Az elmúlt évekhez képest kevesebbszer megyünk vásárolni. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is a legfontosabb szempontok, viszont megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál a vásárlók számára - derül ki a GfK Hungária 2011-es Háztartáspanel kutatásából.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A gazdasági válság katalizátorként hatott az új vásárlói trendek kialakulására hazánkban. Annak eredményeként, hogy árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a vásárlók, megfigyelhető, hogy a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, ami abban is megnyilvánul, hogy egyre többen tanulmányozzák át a kereskedelmi láncok reklámújságait.

A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért a vásárló hajalmos messzebbre is elmenni, a kényelem kevésbé játszik szerepet. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az előző évek felmérései alapján konzisztensen az áru frissessége, az árszínvonal és a választék voltak hazánkban a legfontosabb szempontok. A körbevásárlás hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése. 

 

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 6. hétfő
Ivett, Frida
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm