Az Orangeways jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) annak megállapítására, hogy a BKV Zrt. valós és okszerű indokok nélkül minősítette eredménytelennek a midibusztendert. A pályázat messze legkedvezőbb ajánlatát benyújtó Orangeways Zrt. álláspontja szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól. Az új járművek forgalomba állításának elhalasztása naponta több mint 30 millió forintos veszteséget okozhat a BKV számára.
A BKV november 19-i döntésével a tender győztesének az Orangewayst hirdette ki. Ezt az eredményt a tender harmadik helyezettje elsősorban az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árára hivatkozva támadta meg a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB), amely a BKV-t új döntés meghozatalára kötelezte. Az Orangeways a BKV felhívására részletes költségkimutatásban igazolta ajánlatát. Ezt követően február 17-én a BKV a pályázatot - a KDB határozatától teljesen független indokok alapján - eredménytelenné nyilvánította.
"Miután egyértelműen kimutattuk, hogy az általunk kínált üzemeltetési költségszint reális, megütközéssel értesültünk a tender eredménytelenné nyilvánításáról. Az eddig megismert indokok nem állják meg a helyüket. A szerződést a későbbi átalakítások során a BKK jogutódként probléma nélkül át tudja majd venni. Bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok - mint például új, eddig nem ismert szerződéses elemek - az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a napi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni." - mondta Bózsik András, az Orangeways stratégiai igazgatója.
Mint ismeretes, a BKV midibusztendere 8 budapesti buszjáraton 40 új autóbusz üzembe állítására és folyamatos működtetésére vonatkozott. A tervek szerint a korszerű, alacsonypadlós midibuszok közül tizenöt közlekedne a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain. A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltaná le fokozatosan a jelenleg üzemelő, immár kritikus állapotban lévő Ikarus 405-ös típusú járműveket.
Miközben az érintett midibuszok üzemeltetése 2010. első félévében 541 forintos közvetlen önköltséget jelentett a BKV számára kocsikilométerenként (kkm), az Orangeways által ajánlott ár 379 forint/kkm volt.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Egymillió vendéget hozott a március
- Estek is, meg nem is az ipari termelői árak
- Újabb újdonságok az otthonfelújítási program részletei között
- Újszülött kislányt hagytak a Heim Pál gyermekkórháznál
- Kiadták a legmagasabb fokozatú riasztást Ruang szigetén
- Így alakult a magyar gazdaság az első negyedévben