Ezer új buszt vehetnek a közlekedési cégek, a MÁV semmit!

Pénzcentrum
2010. március 12. 09:47

Jóváhagyta a kormány a Magyar Fejlesztési Bank százmilliárd forintos, 2013-ig érvényes hitelprogramját. Az idei 50 milliárdos keretből a MÁV nem kap semmit - írja a Népszabadság.

Az MFB kedvezményes hiteléből akár ezer új autóbuszt is vehetnek a közlekedési cégek, aminek az átlagosan 16 éves járműparkkal rendelkező BKV, illetve a 11,5 éves buszokkal dolgozó Volán-társaságok vehetik hasznát.

Kérdés persze, hogy elő tudják-e teremteni a vételár 10 %-ának megfelelő önrészt, de a kamatfizetés is gondot okozhat számukra.

A 15 éves lejáratú, kétéves türelmi idejű, eszközfedezetű, fejlesztési és beruházási hitelek kamata háromhavi EURIBOR plusz legfeljebb évi hat százalék lehet. Ez forintalapon maximum 6,38 százalék kamatot jelenthet. Ez azonban a finanszírozási problémákkal küzdő cégek számára komoly teher lehet.

A hitelezésben részt vevő kereskedelmi bankok mellett az MFB kénytelen lesz nemzetközi pénzügyi intézményi forrásokat is bevonni programjába. Saját forrásaiból ugyanis várhatóan csak a program felét tudja majd finanszírozni.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A hitelből a cégek használt és új járműveket egyaránt vásárolhatnak. A szakértők úgy számolnak: egy új, 12méteres szóló autóbusz 35-40 millió forintba, egy 13,5 méteres szóló 45-50 millió forintba kerül. A 18 méteres csuklósok árát pedig 70 millió forintra taksálják. Ami azt jelenti, hogy a teljes MFB-s keretből mintegy ezer buszra futná.

Mivel a személyszállító eszközök többsége felett rendelkező MÁV Zrt., és a vontatással foglalkozó MÁV Trakció Zrt. nem közszolgáltató, így ők a hitelt nem vehetik igénybe.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

NAPTÁR
Tovább
2024. május 8. szerda
Mihály
19. hét
Május 8.
Fagylalt nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem