Már hónapok óta közlekedniük kellene az új metrókocsiknak, azonban a francia gyártó cég még mindig nem tudta megszerezni a típusengedélyt. Június végéig kaptak haladékot - írja a Népszabadság.
Szerződésbontással fenyegeti a BKV francia Alstom céget, mert még mindig nem teljes az engedélyekhez szükséges dokumentáció.
Már tavaly július végére meg kellett volna érkeznie a 2006-ban, 65 milliárd forintért megrendelt metrókocsiknak, 22-nek a kettes, 15-nek pedig a majdani négyes vonalra. A tesztelésen több hiba is akadt; a tűzoltóságnak a menekítő ajtókkal volt gondja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig a fékeknél talált problémát.
A felek egymással szemben kötbért akarnak érvényesíteni, mintegy hatmilliárd forint értékben, de a BKV a kocsik csúszása miatt a vezérlőrendszert építő Siemensnek is kötbérrel tartozik.
Az Alstom válaszközleményében leszögezi: bemutatták azt a tesztprogramot, amellyel az új metrókocsik forgalomba helyezhetők.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Hszi Szerbiába ért
- Felnégyelte Kanada a magyar jégkorong-válogatottat - bejelentés edzőügyben
- Áldozatbemutatás és rabszolgavásár Óbudán
- Igencsak meglepő hír érkezett a cseh söriparról
- Ez lesz a sorrend a budapestiek egyik szavazólapján június 9-én
- Üzemanyag: nem elég a kormánynak az árcsökkenés - a nap hírei