Késes támadás történt a hamburgi főpályaudvaron: tizenkét ember sérült meg, közülük hárman életveszélyes állapotban vannak

A kínai akkumulátorgyártó óriás, a CATL fontolóra veszi egy amerikai üzem létrehozását, amennyiben Donald Trump nyitottabbá teszi az országot a kínai beruházások előtt az elektromos járművek ellátási láncában. Robin Zeng, a cég alapítója szerint a védővámok eddig akadályozták a belépésüket az amerikai piacra, de Trump esetleges új politikája változást hozhat.
A CATL, a világ vezető akkumulátorgyártója fontolóra veszi egy amerikai üzem építését, ha Donald Trump megválasztott elnök nyitottá teszi az elektromosjármű-ellátási láncba történő kínai befektetéseket – nyilatkozta a cég alapítója és elnöke, Robin Zeng, a Reutersnek.
„Eredetileg, amikor az Egyesült Államokba akartunk befektetni, az amerikai kormány nemet mondott” – mondta a kínai milliárdos egy múlt heti interjúban, de mint mondta, ő nyitott a lehetőség
A kínai elektromosautó- és akkumulátorgyártókat különféle protekcionista kereskedelmi intézkedésekkel zárták ki az amerikai piacról, amelyeket mind a demokraták, mind a republikánusok támogattak, beleértve Trumpot is, aki 2017-ben kezdődő első elnöksége alatt szélesebb kereskedelmi háborút indított Kínával. A kínai EV- és akkumulátorcégek, amelyeket jelentős állami támogatásban részesítenek, a versenyképességi és nemzetbiztonsági aggályok miatt a legszigorúbb kereskedelmi korlátozások célpontjaivá váltak.
A kínai gyártású akkumulátorok nem jogosultak a Biden-adminisztráció által bevezetett EV-szubvenciókra, amely korlátozta a kínai kapcsolt autótechnológiát tartalmazó járműveket is. A kínai EV-importot 100%-os vám terheli, ami gyakorlatilag tiltást jelent. Egy republikánus törvényjavaslat, amelyet a Biden-kormány ellenez, tovább menne, korlátozva az EV-vásárlási ösztönzőket olyan autók esetében, amelyeket amerikai vállalatok, például a Ford és a Tesla által licencelt kínai akkumulátortechnológia hajt.
Ezek a kereskedelmi akadályok akadályozták a világ vezető akkumulátor- és EV-cégeit, köztük a CATL-t és legnagyobb versenytársát, a BYD-t, amelyek egyébként segíthetnék az Egyesült Államok EV-átállását. A CATL-lel ellentétben a BYD elektromos autókat is gyárt, és most már a Teslával vetekszik a globális EV-eladásokban. Trump meg akarja akadályozni a kínai autóimportot, de azt mondta, nyitott arra, hogy a kínai autógyártók az Egyesült Államokban építsenek üzemeket. Trump augusztusi interjújában a Reutersnek elmondta: „Ösztönzőket fogunk biztosítani, és ha Kína és más országok ide akarnak jönni, hogy eladják az autóikat, akkor itt fognak üzemeket építeni, és a mi munkásainkat fogják alkalmazni.”
Az ilyen megjegyzések fenntartották Zeng érdeklődését a CATL amerikai bővítése iránt. „Remélem, hogy a jövőben nyitottak lesznek a befektetésekre” – mondta. Zeng nyilatkozatai az első ilyen kijelentések voltak egy jelentős kínai beszállítótól az amerikai autógyártók számára Trump november 5-i győzelme óta. A Trump-kampány kedden nem reagált azonnal a kommentárra.
A CATL eddig akkumulátorgyártási licencszerződésekre korlátozta jelenlétét az amerikai piacon. A Ford egy michigani üzemet nyit, hogy alacsony költségű lítium-foszfát akkumulátorokat gyártson a CATL-lel kötött licencszerződés alapján a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning pickup számára.
A Tesla hasonló megállapodást kötött a CATL technológiájának licencelésére egy nevadai akkumulátorgyárban. Egy az ügyet ismerő személy szerint ez a gyártás 2025-ben indulhat el, amit korábban még nem jelentettek be.
Zeng, aki csütörtökön beszélt a Reutersnek a CATL délkelet-kínai, ningdei központja közelében, elmondta, hogy a Tesla licencszerződése lehetővé teszi Elon Musk vezérigazgatónak, hogy a tőkeberuházását a mesterséges intelligenciára és az autonóm járművekre összpontosítsa.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A CATL a Tesla jelentős beszállítója a sanghaji gyárhoz, amely a Tesla legnagyobb és legnyereségesebb létesítménye. Zeng, aki áprilisban találkozott Muskkal Pekingben és gyakran beszél vele, elmondta, hogy egyetért a Tesla alapítójának véleményével az MI-alapú önvezető járműtechnológia lehetőségeiről.
A Tesla önvezető technológiája kizárólag kamerákra és mesterséges intelligenciára támaszkodik, azzal a céllal, hogy megfizethető, nagy volumenben értékesíthető autonóm járműveket építsen. Versenytársai jellemzően drágább járműveket építenek redundáns technológiai rétegekkel a biztonság érdekében, és azokat taxi- vagy szállítási szolgáltatásokban használják.
„Teljesen elkötelezett” – mondta Zeng Musk stratégiájáról. „Szerintem ez jó irány.” Zeng azonban azt mondta, közvetlenül megmondta Musknak, hogy a hengeres, 4680-as akkumulátor melletti döntése „kudarcot fog vallani és soha nem lesz sikeres”.
„Nagyon nagy vitánk volt, és megmutattam neki” – mondta Zeng. „Csendben volt. Nem ért az akkumulátorkészítéshez. Ez elektrokémia. A chipekhez, a szoftverekhez, a hardverekhez, a mechanikai dolgokhoz ért.” Musk és a Tesla kedden nem reagáltak azonnal a kommentárra.
Zeng elmondta, hogy Musktól azt is megkérdezte, miért tűz ki irreális határidőket a Tesla új járműveinek vagy technológiáinak bevezetésére. Azt mondta, Musk azt válaszolta, hogy motiválni és fókuszálni akarja a Tesla dolgozóit, és hogy bármi, ami két évnél hosszabb időkeretet igényel, az számára „a végtelennel egyenlő”.
„Az ő problémája a túlígérés. Beszéltem vele” – mondta Zeng. „Lehet, hogy valami öt évet igényel. De ő azt mondja, hogy két év. Határozottan megkérdeztem tőle, hogy miért. Azt mondta, hogy az embereket akarta ösztönözni.”
Musk a múlt hónapban megígérte, hogy jövőre Texasban és Kaliforniában piacra dobja a Tesla Model 3 és Model Y teljesen autonóm változatait, és 2026-ban kiad egy kormány és pedál nélküli, kétszemélyes „Cybercab” robotaxit. Ez a jóslat szkepticizmust váltott ki a befektetőkből, akik már körülbelül egy évtizede hallják Musk ígéreteit az önvezető Teslákról. Zeng nem említett konkrét, be nem tartott Musk-ígéretet, de azt mondta: „Valószínűleg ő maga is úgy gondolja, hogy öt év kell, de ha elhiszed neki, hogy két év, akkor nagy bajban leszel. Az irány viszont helyes.”

Pusztulnak az őserdők, sorra történnek a természeti csapások: mi kell még, hogy kinyissuk a szemünk?
A klímaváltozás okozta erdőtüzek miatt rekordméretű pusztulást szenvedtek el tavaly a világ trópusi őserdői.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


