26 °C Budapest
Egy Tesco felirat a szegedi szupermarketjükön. A Tesco egy brit multinacionális élelmiszer- és általános áruforgalmi vállalat az Egyesült Királyságból, a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, Magyarországon piacvezető az élelmiszerüzletekben.

Rémisztő, ami a Tesco legújabb tervei mögött van: így akarják befolyásolni a vásárlókat

2024. szeptember 20. 18:58

A Tesco vezérigazgatójának, Ken Murphynek a hűségkártyák adatainak felhasználásával kapcsolatos javaslata élénk vitát váltott ki az Egyesült Királyságban. Murphy felvetette, hogy a jövőben a mesterséges intelligencia elemezhetné a fogyasztók vásárlási szokásait, és személyre szabott javaslatokat tehetne az egészségesebb táplálkozás érdekében - írta a The Telegraph.

A vezérigazgató elképzelése szerint a rendszer figyelmeztethetné a vásárlókat, ha például túl magas nátriumtartalmú termékeket választanak. "El tudom képzelni, hogy a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban a nátriumsótartalom 250 százaléka a napi ajánlott mennyiségnek. Azt javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse'" - mondta Murphy.

Az ötlet azonban nem aratott osztatlan sikert. A Big Brother Watch nevű szervezet élesen bírálta a javaslatot, kijelentve: "A Tescónak nincs joga ítélkezni arról, hogy mi van a kosarunkban, vagy arra ösztökélni minket, hogy mit kellene vagy nem kellene vásárolnunk."

Fontos megjegyezni, hogy a szupermarketek már most is használják a hűségprogramokból származó adatokat a vásárlási szokások befolyásolására. A brit felnőttek több mint 90 százaléka legalább egy ilyen program tagja, és ezek népszerűsége tovább nőtt a megélhetési költségek emelkedésével.

A hűségkártyák adatait a szupermarketek között a rendelési rendszerek optimalizálására, a pazarlás csökkentésére és a jövedelmezőbb termékvonalak támogatására használják. Emellett az információkat külső cégeknek is értékesíthetik, vagy saját médiavállalataiknak adhatják át reklámcélokra.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 12. csütörtök
Villó
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?