November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A Tesco vezérigazgatójának, Ken Murphynek a hűségkártyák adatainak felhasználásával kapcsolatos javaslata élénk vitát váltott ki az Egyesült Királyságban. Murphy felvetette, hogy a jövőben a mesterséges intelligencia elemezhetné a fogyasztók vásárlási szokásait, és személyre szabott javaslatokat tehetne az egészségesebb táplálkozás érdekében - írta a The Telegraph.
A vezérigazgató elképzelése szerint a rendszer figyelmeztethetné a vásárlókat, ha például túl magas nátriumtartalmú termékeket választanak. "El tudom képzelni, hogy a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban a nátriumsótartalom 250 százaléka a napi ajánlott mennyiségnek. Azt javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse'" - mondta Murphy.
Az ötlet azonban nem aratott osztatlan sikert. A Big Brother Watch nevű szervezet élesen bírálta a javaslatot, kijelentve: "A Tescónak nincs joga ítélkezni arról, hogy mi van a kosarunkban, vagy arra ösztökélni minket, hogy mit kellene vagy nem kellene vásárolnunk."
Fontos megjegyezni, hogy a szupermarketek már most is használják a hűségprogramokból származó adatokat a vásárlási szokások befolyásolására. A brit felnőttek több mint 90 százaléka legalább egy ilyen program tagja, és ezek népszerűsége tovább nőtt a megélhetési költségek emelkedésével.
A hűségkártyák adatait a szupermarketek között a rendelési rendszerek optimalizálására, a pazarlás csökkentésére és a jövedelmezőbb termékvonalak támogatására használják. Emellett az információkat külső cégeknek is értékesíthetik, vagy saját médiavállalataiknak adhatják át reklámcélokra.
Súlyos bejelentés jött a legnagyobb olajcégektől: Magyarország sem ússza meg, erre fel kell készülni
Az európai olajipari óriások visszatérnek a gyökereikhez, miközben az energiaátállási terveik lelassulnak.
Egyre jobban rohanunk a végzet felé: süket fülekre találnak a figyelmezetések, ez az emberiség vége?
Az ENSZ metánkibocsátás-megfigyelő programja alig talál visszhangra azon államok vagy vállalatok körében, akiknek éppenhogy a legjobban oda kellene erre figyelni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.