Százezrek voltak jelen Ferenc pápa búcsúztatásán a vatikáni Szent Péter téren és környékén.

A mára világszerte ismertté vált cézársaláta receptje megalkotásának századik évfordulóját ünneplik vasárnap a mexikói Tijuanában, ahonnan az étel gasztronómiai világhódító útjára indult.
Történészek szerint az amerikai határához közeli mexikói városban találták fel ugyanis 1924-ben az eredetileg ételmaradékok felhasználásával megalkotott fogást. A saláta feltalálójának Cesare Cardini olasz származású szakácsot és étteremtulajdonost tartják. 1924. július 4-én Tijuanában amerikaiakat szolgált ki, akik az amerikai függetlenség napját italozással akarták megünnepelni a hazájukban érvényben lévő alkoholtilalom idején. A hatalmas vendégsereg kiszolgálására Cardini az elbeszélések szerint végül kénytelen volt mindent egy hatalmas fatálba aprítani, amit még a konyhában talált, s így született meg a cézársaláta, amely a közhiedelemmel ellentétben nem Julius Caesarról, hanem Cardiniről kapta a nevét. Az eredeti salátát a vendég asztalánál állítja össze a szakács.
Ma, száz évvel később, a tijuanai Caesar's Restaurant étteremben ugyanígy, a vendégek előtt egy hatalmas fatálban készítik a salátát, amely a klasszikus recept alapján római salátából, paprikából, parmezánból, főtt tojásból, valamint egy mustárból, olivaolajból és citromból készült öntetből áll. Időközben a recept - bár alapjában változatlan maradt - további adalékokkal, így például szardellával bővült - mondta Claudio Poblete mexikói szakács, aki a századik évforduló apropójából egy könyvet is megjelentetett. Poblete szerint a saláta azért egyetemesen népszerű, mert olyan hozzávalókból áll, amelyek "alapvetőek az emberi táplálkozás szempontjából".
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


