Supermarket aisle, woman legs and basket for shopping in grocery store. Customer, organic grocery shopping and healthy food on groceries sale shelf or eco friendly retail purchase in health shop

Leleplezték a boltok legújabb cseleit: így veszik rá a magyar vásárlókat, hogy többet költsenek

2024. május 22. 13:47

A reklámipar átalakulása kihívásokat és lehetőségeket is rejt az élelmiszeripari vállalatok számára, melyek a változó jogszabályi környezet mellett az első kézből származó fogyasztói adatok bőségére támaszkodva tudnak előnyre szert tenni a digitális reklámok adatvédelmi trendjeinek világában - tudósított a Food Navigator. .

A reklámipar átalakulása kihívásokat és lehetőségeket egyaránt kínál az élelmiszeripari vállalatok számára. A jogszabályi változások korlátozhatják a reklámozási lehetőségeket, de az első kézből származó adatok bősége előnyt jelenthet a digitális reklámok terén. Az Advertising Week Europe eseményen olyan cégek, mint a Tesco, Coca-Cola, Deliveroo és Mondelēz International osztották meg tapasztalataikat ezen a téren.

A Tesco például növelte az üzletekben használt digitális képernyők számát, hogy hatékonyabban érje el vásárlóit. A hűségkártya-adatok segítségével pontosabb betekintést nyernek a vásárlói szokásokba, amit partnereikkel is megosztanak. Az üzleten belüli marketing fontosságát Nick Ashley hangsúlyozta, kiemelve, hogy a vásárlások nagy része továbbra is fizikai helyszíneken történik.

Az Egyesült Királyságban 2025 októberében életbe lépő HFSS (magas zsír-, só- és cukortartalmú élelmiszerek) reklámtilalom új stratégiák kidolgozását követeli meg az érintett vállalatoktól. Ez a tilalom este 9 óra előtt korlátozza az ilyen termékek televíziós reklámjait, ami kiemeli az üzleten belüli reklámok jelentőségét.

A Google harmadik féltől származó sütik kivezetésének bejelentése felértékeli az első kézből származó adatokat. A Tesco és más vállalatok hűségprogramjaiból származó információk így még fontosabbakká válnak a célzott marketingstratégiák kidolgozásában.

A Coca-Cola globális jelenléte mellett helyi relevanciát is igyekszik biztosítani marketingstratégiai megközelítésében. Javier Meza szerint fontos a globális következetesség ötvözése a helyi relevanciával. A WPP-vel való partnerségük keretében törekednek arra, hogy a marketingtevékenységüket lokalizálják és hatékonyabb módon valósítsák meg.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Összességében az élelmiszeripari vállalatoknak alkalmazkodniuk kell az adatkövetés és jogszabályi változásokhoz, miközben kihasználják az első kézből származó adatbázisuk által kínált lehetőségeket. Az üzleten belüli marketing és a digitális stratégiák finomhangolása kulcsfontosságú lesz a sikerhez ebben az átalakuló környezetben.

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 18. szerda
Arnold, Levente
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. június 18. 21:35
Agrárszektor  |  2025. június 18. 20:29